|
|
|
|---|---|
|
Min 740 har sovit törnrosasömn men är nu väckt,tanken var att sälja kärran så en stor genomgång har det blivit bla med lite nya bromsdelar osv. Det enda som inte går att få liv i är handskak mellan stereo-växlare,alltså växlaren fungerar precis som vanligt men på spelaren finns bara tape,radio. Har skruvat bort växlaren 2 gånger men hittar inga fel?? Bilen har stora originalpaketet monterat. Kan väl även passa på o nämna att jag tog en provtur och alla säljtankar är nu bortblåsta:) bilen går ju snudd på ny så en påställning är snart på G. Enda prob är väl hur man ska hinna åka i allt,,,, Hmm Måndag 525IT Ti 520IA On 328I To 316i Fr 740IA Lö nu blir de jobbigt Volvo 264GL-75 och en sväng med turbon Sö 2002tii och en till sväng med turbon om solen skiner. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk | |
|
Lyfter denna tråden då jag har köpt denna bilen samt att problemet med att stereon inte hittar cd växlaren kvarstår. Har öppnat den även jag 1 gång och tittat samt rengjort lite utan någon framgång. Det jag kunde se är att när skivorna dras ut ur kasettet är att dom inte dras enda ut/ner utan den vänder halvvägs och drar ut nästa skiva istället där den gör samma sak. Finns det någon som har haft samma fel eller vet vad som kan vara fel? |
|
|
dobo:växlaren startade efter ca 1veckas körning och sen funkade den klockrent? Jag kommer även ihåg att det var nåt liknande knas när jag köpte bilen,men även då hoppade den igång efter ett tag. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Hej trucker Där ser man, då borde den hoppa igång ju! Vet du om du kunde spela brända skivor? |
|
|
Jo den tog brända skivor. Det lutar åt att den har dålig kontakt nånstans men frågan är vart. Skulle växlaren varit defekt bör ju error komma upp i displayen. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Hade själv samma problem och stod i begrepp att byta växlarenheten. I ren ilska så dängde jag en knytnäve på ovankanten, och sedan dess har den fungerat. Det är nu ca 2 år sedan. /Kristian |
|
| Hej Trucker, om du vill ge upp med cd växlaren, jag har gjort om förstarkaren på min bil så det blir bara en delningsfilter, då kan man använda en eftermarknadsstereo och behålla alla högtalare. Har ritningen kvar om du vill ha den. -Henry | |
|
Köpte ett komplett stereopaket av en trevlig kille som hade exakt samma stereo, växlare och tillbehör i en e32 740 som han demonterade. Började med att byta växlare och det gjorde ingen skillnad. Bytte sedan interface'et som sitter mellan växlaren och stereo kablaget och då hoppade skönheten igång! Skönt att slippa radion som har varit den enda musikkällan nu ett bra tag! Bytte även display delen till stereon pga en massa pixelfel på min gamla, den nya hade inte ett enda pixelbortfall! Tur ska man ha ibland... |
|
|
När jag kör CD växlaren på Alpinan så är det en massa störningar, så dobo, har du en växlare över kan jag vara intresserad av att ha en extra att testa med, om störningarna kommer från den. /Mats J |
|
| Kontaktstycket i bakkant på stereon kan strula,där var glapp i min 740. | |
| Hej Mats J såg ditt inlägg nu, självklart kan du få låna och testa cd växlaren och felsöka störningarna. Skicka ett PM om hur bara. Har du vägarna förbi Sthlm nångång kanske? Cd växlaren heter BMW bavaria 6 cd selektion. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.