|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag köpte en e34 nyligen, var påväg hem med den och märkte att den la sig höger bak. Den är redan sänkt runt om, dock visste inte ägaren innan med hur mycket (skulle tippa på 40). Nu är frågan till er som kan detta lite bättre, jag vill lära mig. Passar e39:ans fjäderben bak på min e34? /Mirsolino | |
![]() 13.408 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nej, tyvärr - inte ens i närheten :-( Mellan E34 och E39 bytte BMW från bakåtriktade bärarmar till multi-länk (som nu får anses som standard) där bak. Det är två helt olika hjulupphängningsprinciper, så därför finns inte en enda sak som passar. Kika runt på www.realoem.com så kan du titta på sprängskisser för både E34 och E39 modeller (RealOEM är egentligen bara en webifierad version av BMW:s interna reservdelsprogram som heter ETK). Är din bil utrustad med Self Levelling Device där bak? Om inte, så är det endast fjädrarna bak som avgör hur högt/lågt bilen ligger. Hur stor skillnad är det nivåmässigt mellan höger bak och vänster bak? Ta och mät från hjulets centrum upp till hjulhusets kant när bilen står någorlunda plant. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.