|
|
|
|---|---|
|
Tjena, i i valet och kvalet att köpa en 545a. -04 sedan. Helt grym bil att köra. Svenskåld, fullservad m,m.. Men jag undrar hur mkt drar en sån bil i snitt om man kör "normal" körning?? Såg på färdatorn att det stod 2,8l/mil.. Stämmer det?? | |
|
Den motorn förbrukar väll ca 1,1l mil vid blandad körning. Att det står 2,8l/mil i färddatorn säger ju inte så mycket. Den kan ju vara nollställd och sedan körts, kort sträckor, i stan (med tung högerfot) |
|
|
Det kan nog stämma om färddatorn nyligen nollställdes. Skall du bara köra kring 1500 mil per år så spelar ju inte bensinförbrukningen så stor roll. Finns annat som kostar mer - så köp och njut om det bara är förbrukningen det handlar om. /Andreas. |
|
|
Jag tycker dom är så jävla nice att köra, försäkringen var inte så farlig heller, 700/mån hel, betalade 600 för min sura 9-5a i månaden... |
|
|
Min drar 0.95l/mil vid "semiblandat" 50/70/90 väg Detta är väl underbyggt på tusentals pendelmil via avstämning vid pumpen vs km räknaren. Fö. kika på länk i min profil. Är du intresserad, PMa så kan du få mitt nummer. Svensksåld, 2ägare, köpt av mig som Premium selection bil hos BMW. |
|
| fan då går den billigare än min sura 320-e46 | |
| Och endast 1dl mer än vad min sura 318 drar blandat... :( | |
| 316 menar jag förstås.... | |
| Växjö - Sthlm - Växjö i räserfart i fredags gav 1,21 enligt tripp/tank. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.