|
|
|
|---|---|
|
Jag har ett besynnerligt problem med min e46 touring. Det är nämligen så att när bilen stått låst en kvart och jag öppnar bakluckan så går radion igång. Ibland stängs den av när jag stänger luckan och ibland fortsätter den. Har jag en poltergeist i bilen? If it works, don't fix it. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kul grej :) Är det enbart bakluckan som påverkar radion ?? bilen går ju ned i sleepmodeläge efter 16 minuter och vaknar så fort man låser upp eller öppnar en dörr, lucka., På de som har navi så brukar väl skärmen tändas upp när man aktiverar bilen också. Men radio var nått nytt, det brukar sitta antennförstärkare i bakluckan, kan en ev kabelskada påverka antennsförstärkaren som i sin tur påverkar radion , långsökt kanske. Men jag kopplade in ett extra cigguttag över radioläget bakpå säkringshållaren bakom handsfacket, när jag stoppade in ericssonladdaren så tändes bromsljuset :) varför tja det orkar jag inte reda ut. Blev att koppla om till batterispänning istället. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag får kolla kablarna från bakluckan och framåt innan jag ringer Ghostbusters, men det är lite creepy... If it works, don't fix it. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.