|
|
|
|---|---|
|
Har sökt men inte hittat svaret. Letar begagnat original lasträcke (och gärna original takbox) till en e91. Inte helt lätt att hitta, dessutom skriver vissa i annonser "Takräcke säljes" utan info om till vilken bil/modell, har inte lust att maila/ringa på sådana annonser. Någon som vet vilka modeller original lasträcket till e91 ev också passar till? | |
| E91ans lasträcke passar inte på en E46 i varje fall och E61ans räcke är för stort för E91. Antar att du bara har E91 räcke att välja på. | |
| Ok tack, då begränsas utbudet! | |
| Jag kör samma takräcken som jag köpte till min Audi S4 Avant 00, dessa passade klockrent till min gamla A6a också och till e91'an nu. | |
| Men hur blir det om man har den låga takrelingen som ligger mot taket. Det finns inge luft mellan plåten och relingen. Passar den ändå | |
| jerk: Det är andra takräcken till de nya takrailsen. | |
|
Har ett fräscht Thuletakräcke till E91 med hög reling som ligger och skräpar eftersom jag har den nya låga relingen på min bil... Om någon är sugen kan han PM:a ett bud, med eller utan låsbar skidhållare. Som _pancho_ säger så funkar också A4 (B6/B7) räcken på E91 och vice versa om man har den höga relingen. På den låga går det inte, då BMW har valt ett annat fastsättningssystem än Audi. Lustigt att man inte kan standardisera sånt! Utan reling är det samma räcke till både 1- och 3-serien. Har ett sånt Thuleräcke också, fast jag har slarvat bort nyckeln :( |
|
|
Jag använder Thulebågar som egentligen är till Saab 9-5 kombi. Funkar utmärkt. Möjligen är de lite för långa. Taket är nog bredare på Saaben. Jag använde dem på E39 touring också utan några som helst problem. "BMW six appeal" |
|
|
Jonas T: Biltilverkarna vill sälja sina egna orginalräcken, därför är man inte intresserade att standardisera infästningarna. Snarare vill man göra tvärtom så att det även försvårar för tillverkare av eftermarknadsräcken. |
|
| Köpte nyligen en beggad takbox och takräcke, båda BMW original. Hade tidigare suttit på en E61 men räckena passar alltså även min E91, kan med andra ord inte vara nån jätteskillnad på takräckena för E61 resp E91. Nån anna som har liknande erfarenheter? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.