|
|
|
|---|---|
|
Hej ska köpa en 530d touring till lördag.. Läste att det kan vara problem med spjällaxlarna i insuget.. Pratade med bmw och dom har inte märkt av något av detta i uddevalla i allafall. Men vad kan det kosta att ta bort dom på bmw, kommer det bli något problem när dom e bort tagna? Såg en guaid här för några dagar sedan, med bilder på hela förloppet nu hittar jag inte den. Där visade dom att man ska ha lim på skruvar osv.. E detta något jag ska åtgärda med en gång? | |
|
Ok.. ringde till bmw i karlstad.. Dom hade varit med om detta några enstaka fall, Men han sa att detta inte va alls vanligt, Men man kan inte säga aldrig.. Priset för en ny låg på 5600 för bara insuget. Skulle tydligen vara ändrat nummer på den, så vad som var ändrat visste han inte. Så kanske får bli en sådan operation ? |
|
|
Som sagt låg sannolikhet att det händer men du lär ju inte få ngn support att tala om från BMW om det skulle hända o du står där med rasad motor. Jag upplevde ingen skillnad i gången på min förra 530d och inga felkoder vare sig från BMW eller SBP. |
|
|
Ok.. Har skickat ett mail til bmwsuport och frågat om det kan vara rimligt att detta problem finnes. Ska ju tydligen ha uppdaterat insuget senare samt alla nya reservdelar.. Vete fan om jag ska röra i insuget själv? Ingen som ska hjälpa mig? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.