AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.291

Gungig 330Ci, tips på lämpligt botemedel?

Gl
282
GluffiS
520xD, Evo 8, Panigale V2, Monster 696
Efter att ha börjat köra min 330 som sig bör, fort ;) Så tycker jag den är lite gungig i bakvagnen emellanåt. Vilket jag tippar beror på risiga bussningar, mjuk krängningshämnare eller mina lite för höga bakdäck ( 255/40 18" om jag minns rätt nu )

Sitter M chassi vad jag förstått redan, så tanken var att uppgradera lite krängningshämnare bak först, som såg ganska tunn ut tyckte jag. Antagligen fjäderbensstag fram+bak oxo framöver.

Vet att jag hittat en tråd om chassiuppgradering M3 E46 förut, men missade o hitta den igen.

Så frågan är vad man skall handla för godis, ställbar Eibach eller vad rekommenderar folk ?

Even alcohol can bend the room...
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Är den gungig i bakändan skulle jag tippa på dåliga stötdämpare. Är den "sladdrig" så är det dåliga bussningar. Så jag skulle nog se över stötdämparna i första hand!
Gl
282
GluffiS
Sladdrig är nog ordet, även om jag är rätt kinkig på sladdrigheten, för fjädringen är riktigt hård fortfarande.

Bussningarna har trots allt gått 10 000 mil nu så det är antagligen dags.

Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Ja då är det nog silentblocken som är slitna. Så jag skulle börja med att byta ut dem.
Gl
282
GluffiS
Antar att Powerflex är dåligt val om man vill kunna köra bilen till vardags ?

Ingen som råkar veta vad silentblocken kostar o få bytta ?

Gl
282
GluffiS
Dom här Lowtec 9.3 Coilovers'en, är dom värda pengarna? Jämfört med ett Bilstein B8 kit med Eibach fjädrar för samma pengar ung

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.