|
|
|
|---|---|
|
Jag ska köpa nya fälgar till min silvermetallic 318i sedan årsmodell 2006. Jag har ställt in mig på fälgar som är svart och metallfärgade och väljer just nu mellan dessa fälgar: Alutec Cult 18" Länk (den högra) och Oxxo Bond 17" (även kallad Alutec Hunter och ACE bond på vissa ställen) Länk (den högra) Vilken tycker/tror ni skulle bli snyggast? Jag vill verkligen inte att fälgarna ska sticka ut för mycket och tänker en del på komforten i bilen också... Har ni andra förslag på fälgar är jag glad för tips! /Michael | |
|
Jag skulle satsa på 18", helst med bredare bakfälg och däck. Tror de du länkar till kommer "sticka ut" betydligt mer än t.ex. en originalfälg. Leta begagnat på Blocket eller "alternativa handlare" i t.ex. England. Vanliga däckfirmor som säljer sortementet från Specialfälgar, Svenska Fälg eller Amring är oftast svindyra. Leta lite här Länk MVH Christofer |
|
|
Nu har jag varit i kontakt med Amring och det visade sig att Bond-fälgen inte finns till BMW alls (även fast den finns listad i deras prislista). Alutec Cult fälgen är jag lite tveksam till i 18", jag tror de kommer sticka ut alldeles för mycket... Vad är anledningen till att man ska ha olika bredd på däcken fram och bak? |
|
|
Bredare fälg och däck bak fyller ut (det stora) hjulhusen bättre och ser betydligt snyggare ut. MVH Christofer |
|
| Jag har en uppsättning BBS LeMans replikor i 19" till salu till din bil! Skicka PM om du är intresserad! | |
| Nikeman du har pm.. | |
|
Uppdatering: Jag har beställt Oxxo Bond 17" fälgar med Hankook Ventus S1 EVO för ett totalpris av 10,500 kr hos Bythjul.com Fälgarna fanns visst till BMW fast Amring hade dem inte i lager, däremot hade Bythjul.com kvar 4 st på lager. Före och efterbild kommer när jag satt på hjulen. |
|
|
Vad blev det för bredd , offset och däckdim.? MVH Christofer |
|
|
Jag tror att du valde rätt! Både med tanke på utseende och komfort 17tum?? Klabbarparn |
|
|
Jag körde på detta: Fälgar: Hankook Ventus S1evo K107 225/45R17 94Y XL Däck: Ace Bond 7,5x17 5/120 ET35 B72,5 La leveransen i går vid 16 tiden och fick mail om att de skickats kl 10 i morse. Det var snabbt jobbat med montering och balansering! Leverans beräknas till tisdag eller onsdag. Ser verkligen fram emot att få dem! |
|
| Vände visst på däck och fälg i förra inlägget, ni förstår säkert ändå :) | |
|
Det innebär att bakhulen kommer sitta 10,7mm längre in i hjulhusen än dessa original style 161 Länk . MVH Christofer |
|
|
Vad är det för bredd på de bakfälgarna? Om jag tycker att de sitter för långt in i hjulhusen finns det något sätt att flytta hjulet längre ut då? Kan man använda nån distans? |
|
|
Det är 8,5x17. Du kan ju alltid sätta på navbultade spacers på ex. 16-20mm. MVH Christofer |
|
|
Nu har jag äntligen fått tummen ur och lagt in bilderna jag tog i samband med hjulbytet. Länk Länk Länk Det blev ett rejält lyft för hela bilen och jag är mycket nöjd. Däcken går väldigt tyst och väghållningen har också förbättrats. Jag kan värmt rekommendera Bythjul.com, beställde på torsdag kväll och fick dem levererade på måndag, balanserade och klara. Det är alltså följande jag har köpt: Däck: Hankook Ventus S1evo K107 225/45R17 94Y XL Fälgar: Ace (Oxxo) Bond 7,5x17 5/120 ET35 B72,5 /Michael |
|
|
Ja nya fälgar är alltid kul, men sänk den gärna några (många) cm om de skall komma till sin rätt. Min PERSONLIGA uppfattning är att style 162 eller varför inte LeMans orginal eller kopia, är det snyggaste man kan utrusta sin E90 med, (begagnat kan man lätt hitta dessa under 10.000:- bortsett fån orginal LeMans), men som sagt det är min personliga uppfattning. |
|
| 17" till E90 ska användas endast till vinterdäcken. Minst 18" till sommardäcken enligt mig. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.