AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.421

Kopplingsslang M3 E36 3,2?

el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Plockade bort gummislangen som sitter mellan cylindrarna i kopplingsmekaniken för att få en stålomspunnen kopia gjord, men nu blev det lite problem...

Min modell hade ett fast block i ena änden i vilken det verkar sitta en tryckkontakt. Vad fyller denna kontakt för funktion på min bil? Jag har vanlig manuell S6S-låda. "Blocket" verkar stumt monterat på slangen dvs jag måste få slang-killen att försöka bygga om det där.. Nån som gjort samma ingrepp tidigare?

Se länken nedan; Jag trodde jag hade en slang som nr 12 men har istället 23.

Länk

Tacksam för svar!

Tryckgivaren signalerar till datorn att man trycker på kopplingen. Används t.ex. för att slå av konstantfarthållaren. Du skall nog inte ta bort den...
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det går utmärkt att plocka bort den och ersätta med en stålomspunnen.

Har kört ett år med min utan problem.

In God we trust, All others pay cash///
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Lyfter lite. Fortfarande på ruta 1 eftersom jag jobbat halvt ihjäl mig och bilen bara fått stå still senaste månaderna. Ingen slang-kille verkar vilja/kunna ge sig på att göra en egen slang så får bli att köpa något färdigt.

Har lyckats hitta slangar anpassade för oss med tryckkontakt på t.ex. bmsport.com, är det någon som testat dessa?
ph
78
phantomlord
525i -92
M3 -96
125i -15
Jag lämnade in min gamla slang till hydroscand och de pressade på en ny stålomspunnen slang på det där blocket.
Så hör med hydroscand om du de finns i närheten.
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Har en Hydroscand lokalt här men de hade ingenting för så här små grejer.
Dunlop HiFlex ville inte ge sig på det pga blocket och en tredje ville inte göra transmissionsslangar pga att han inte kunde garantera en säker kvalité :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.