AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.503

Oljeförbrukning 750i E32

Sida 2 av 2
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Min går ju fint i alla fall, det är inga problem, men det skulle vara intressant att veta vad som skulle behöva renoveras upp om motorn är slut eller sliten, alltså vad exakt måste göras?

//Schnitzer
je
158
jesperw
540iA Touring - 95
Har haft 2 750, en från 88 och en från 93 och bägge fullkomligt äääääälskade olja.. Har inte exakta mått just nu, men till en början var jag chockade och trodde att det var något fel...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Min 735a drar ingen olja alls...

ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
hade min 750 på oljeservice hos BMW, jag hade inte tid och lust själv, passade då på att fråga om just förbrukningen. Svaret jag fick var mkt likt det som står i insrucktions boken, fast det går givetvis åt en del mer vid inspirerande körning. Så länge nivån inte ökar, eller minskar allt för mkt så e det nog inget att oroa sig på.

Pontus
tror att man till och börja med skall räkna med minst 3ggr förbrukningen på en 4cyl motor ,sedan verkar det ändå så att v12 drar en del olja,kan ju ta min egen som ex. vill påstå att min är som ny eller bättre i motorn efter all trimning/genomgång trots det "drar" den olja har ingen exakt siffra men kanske 1l/400-500 mil,varierar säker med olika oljor, men tror att man inte skall bry sig för mycket ,det märks nog tydligt om motorn är helt slut,både på gången,tändstiften+problem med avgasvärdena.

torsk på v12
(nu med bilder på:Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.