|
|
|
|---|---|
|
Hej! Imorgon ska jag åka och titta och förmodligen köpa en bmw 325 touring automat-06:a. Den har gått drygt 9000 mil och är i fint skick. All utrustning som jag vill ha, sportstolar i halvskinn, PDC, Xenon, larm mm svensksåld och fullservad. Får för 175000kr. Dynamic, comfort och advangepaketen, även belysningspaketet. Är det någon speciellt jag ska granska och tänka på? Är orolig för tickande ventiler som det skrivits mycket om, kan man kolla lådan på något sätt? Något mer? | |
|
Generellt så ska automaten växla mjukt och distinkt när den blivit varm, lite lätt ryckighet när den är kall gör inte så mycket. Ett olje- och filterbyte på automaten är aldrig fel! Vissa 325 verkar ha haft lite problem med dåliga/smala/felaktiga? oljekanaler i toppen, verkar dyka upp efter längre perioder med mjuk fiskörning på låga varv. Be om att få provköra bilen några timmar i staden och gubbkör på låga varv hela tiden...? Är det en privat säljare så finns ju förstås inga garantier, men det kanske är en handlare? Mvh |
|
Roffa1 |
Leta likaså efter ROST på nederdelen av samtliga dörrar inkl huv o bagagelucka. Du kan även fråga säljaren om han ofta besöker denna utmärkta sajt, samt om hans alias. Då kan du sedan lätt kolla upp vilka frågor han ställt om ev,felaktigheter på sin bil. Denna utmärkta sök möjlighet har tidigare fått mig att avstå från köp vid två olika tillfällen. Det framkom att ett av objekten hade valsade skärmkanter samt att den var omlackad 2-3 gånger, krossade hjulhus,mm. Detta besparade mig en onödig resa på 70 mil. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.