|
|
|
|---|---|
|
540T -98 I dag när jag skulle iväg (kall motor), bilen startar, går illa och dör efter 3-4s. Samma vid flera start försök. Går upp och ner i varv bluddrar som en gammal båtmotor och dör. Luktar bensin så verkar den ju få det ialf. Läst en del här på forumet och det verkar som det kan vara vevaxelgivaren??? Tips på vad kan det vara?? Vad tror ni? Någon som känner igen symtomen? Är det svårt att byta själv? Var sitter den? Har inte märkt nåt speciellt tidigare möjligtvis att den drar lite mer soppa nu än för ....1.46 mot 1.26 men man kan ju inbilla sig. Jätte Tacksam för svar | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Se till att du har mer än 15 liter bensin i tanken. Annars är det nog en diagnos som gäller för att se vad felet är, kan vara vevaxlegivare, LMM, soppapumpar mm mm mm. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Hasso ! Och Tack för ett snabbt svar. Jag hade ca 14L i tanken så jag fyllde på 10L till och gjorde ca 10 start försök. Samma resultat, bilen går 3 - 10s och dör. Inte mycket mera jag kan göra då, så jag beställde bärgning o bilen skall till Per i huddinge. Det är bara att bita i det sura äpplet igen dårå.:) |
|
|
Hej, Min 540-98 är helt plötsligt stendöd. Har tidigare bytt soppapump, luftmassmätare och 1 kamaxelgivare. Kännns som att detta måste vara vevaxelgivaren, eftersom den är den enda som inte är bytt ännu... Var sitter den? byter man den ovanifrån eller måste man under bilen? mvh Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.