|
|
|
|---|---|
| Letar efter en 323-330 cab 00-04 vad ska man tänka på , tycker dom är lite övervärderade ibland , vad tycker ni | |
|
Cabar är oftast välskötta. Försök få tag i en sommarkörd. BMW CS #5206 |
|
| En kollega hade en 330 cab e46 som han var grymt nöjd med. Den hade många mil på sig men i princip inga problem. Ang. priset så står sig caben bäst av alla modellvarianter inom samma serie normalt sett. | |
|
Om du ska använda bilen året runt så köp en med hardtopp. Med hartoppen på märker du inte att det är cab. Bilen fungerar som åretruntbil. Det finns ett vindskydd till baksätet. Se till att du får med det om det finns. Du kan köra 150 med vindskyddet utan att det blåser nämnvärt när du sitter fram. Talar i egen sak men.. E46 cab är snygg både med cabben upp och nere. Slutligen, välj ett väl dokumenterat exemplar och kolla försäkringspremien innan köp. E |
|
|
Utseendemässigt anser jag att en faceliftad e46:a med M-paket är något av det snyggaste som finns. Jag har just en sån :-) Men facelift, M-paket, väldokumenterad och välutrustad är väl det bästa köpet. Sen om det är en 318 eller en 330 spelar egentligen mindre roll. Men absolut, en 330 är ju roligare att köra med än en 318. Men det skiljer ju en del på kostnadssidan. Både vid inköpstillfället och vid den dagliga driften med bensin, underhåll och försäkring även om jag inte tror det rör sig om stoora skillnader. HT är att föredra alla gånger om du tänker köra året om, nätet över baksätet är nästan ett måste även i lagliga farter, det drar kyligt även i lägre hastigheter. Men jag kan även intyga att det funkar klockrent upp till 210 :-) I övrigt är det ju en vanlig e46 med den modellens "alla" fel och brister men så klart även alla dess positiva sidor. Som redan sagt, många cabbar går inte så mycket på vintern så rostkänsligheten kanske är något mindre. Men det går å andra sidan tydligen utmärkt att köra året om, med eller utan HT. Kostnadsbilden kan jag inte uttala mig om men som oxå redan sagts, cabbar håller generellt sett ett bättre värde över tiden jämfört med deras täckta syskon. Upplevelsemässigt är en cab en fullträff :-) Så lycka till med letandet!!! Niklas Fransosen |
|
|
Länk Nån som vet nått om den här 325 an verkar svårsåld ! eller |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.