|
|
|
|---|---|
|
Vilken är den smalaste däckdimensionen man kan ha på en 17 tums fälg som är 7.5 tum bred? Mvh Johnny | |
| 225/45-17 | |
|
Men om man går in på en hemsida som säljer däck och fälgar. Och så väljer man en fälg som är 7.5 tum bred så finns det ju alternativ på däck man kan köpa till. Och då finns det så man kan välja 205/50 r 17 Hur kommer det bli med såna däck? |
|
|
Din fundering är inte unik Länk Vet inte om länken fungerar annars är det bara att googla bilder med "205 on 7.5 rims" i sökfältet. Personligen trycker jag 7,5" fälg är lite för brett för 205 men andra tycker säkert annorlunda :-) mvh/ Anders |
|
| Det är ju så att jag har köpt nya fälgar som är 7.5 tum breda med 225/45 r17 däck på. Och dom tar i lite när man svänger fullt. Därför jag funderar på om man kanske kan sätta på smalare däck på fälgarna. | |
|
Aha, Vad är det för ET på fälgarna? mvh/ Anders |
|
|
Det jag såg att det stod på fälgarna var e 37. Är det det som kan vara et måttet? Killen jag köpte fälgarna av hade haft dom på en e36 och han sa att dom passade perfekt på hans bil. |
|
|
Vart tar det i någonstans? mvh/ Anders |
|
| Inne i hjulhuset mot inner skärmen. Ska fälgar med et 37 passa? | |
|
Kan inte utrymmet i hjulhusen på E36 så bra men jag tycker spontant att ET37 borde fungera felfritt. En tunn spacer kanske räcker i ditt fall. mvh/ Anders |
|
|
Sorry, Du menar att det tar i på insidan av däcket? |
|
| Ja precis. | |
| Borde det inte funka med en tunn spacer om man nu inte vill byta till smalare däck? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.