AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.279

Identifiering/Värdering av fälgar

Hejsan,

Har fått på mitt bord att hjälpa chefen sälja hans gamla fälgar. Någon som vet vad det är för fälgar samt rimligt värde på dem? Beteckningen på däcken är Fram:235/30ZR20 (Dunlop)
Bak:285/25ZR20 (Dunlop)

Det är fyra fälgar och de är lite kantstötta på något ställe. Inget allvarligt.

[img]Länk
[img]Länk
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Länk
Länk

Tyvärr inget svar men jag hjälpte dig lite med länkarna.

Vad för modell har de suttit på?

///BMW - Was sonst!
Tror att det var en M5:a årsmodell -05. Vet dock inte om fälgarna hör till den modellen eller inte.

Mvh,
Johan
Bm
101
BmwMClubsport
BMW 520d M-sport -10
Om det är BMW originalfälgar borde dom gå att hitta på denna sida: Länk

Väldigt bra site där man kan sorta på modellkaross, bredd/höjd på fälgarna osv. Vissa ser man även ET-måtten osv.

Kanske var till någon hjälp men i och med att du inte skrev måtten på fälgarna är det svårt för mig att leta :) Det är då 20" fälgar åtminstone och fram borde dom vara 8" eller 8,5" på 235 och 9,5"-10" eller 10,5" på 285. Om jag inte är helt ute och cyklar!
Det är inga BMW original fälgar.
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Länk

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
För en uppsättning nya ger man med rabatt 14.800 kr inkl. moms + kostnad för däck.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Roffa1
Gissar att du kan få ut ca: 7-10.000:- (med reservation för däckslitage, skador,osv)
Annonsera hos Blocket i slutet av månaden (vid lön;-)

Kom ihåg att det är "BILDEN" i annonsen som säljer fälgarna. De bilder du bifogat i länken kommer knappast att generera några svar. Fixa nya fräcka bilder med fälgarna monterade på bil, ta flera kort ur lite olika synvinklar, fota gärna snett från sidan.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Priset beror ju väääldigt mycke på hur fräsha däcken är och om det är RFT eller ej. Fälgarna i sig är sjyssta, tillverkade av TSW åt Bayern Wheels och finns enbart till BMW.

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag hade lätt köpt dem för 10k om jag nu inte köpt en annan uppsättning nyligen. Om din chef vill bli av med dem snabbt, så kan jag ta dem för 5k.. ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.