|
|
|
|---|---|
| Får min hund av rasen rottweiler plats i en 1-serie. Är väldigt sugen 118d eller 120d. Verkar vara mycket trevliga bilar. | |
|
Tjena, jag är också sugen på en 1-serie, och har även jag hund. Jag har varit och kikat och kommit fram till att det går nog utan problem att ha hunden där bak. Däremot har jag inte fullt lika stor hund som du har, men en rottis ska nog trivas där också! Handlaren sa till mig att det skulle gå att få tag i något nät tydligen, priset på det visste han dock riktigt, men en han kände hade det i sin 1-serie pga. hund. Men åk och kolla på en bilfirma vettja, och bilda en egen uppfattning också :) |
|
|
Allt går, om man vill... nästan! Var sjuukt sugen på en X6.. Har dock två barn med tillhörande barnvagnar. Försökte övertyga mig själv om att det INTE ÄR NÅGRA PROBLEM med barnvagn(ar) och X6... Efter ett hemlån och lite barnvagnstester kom jag fram till att det var omöjligt.. Vid detta tillfälle hade vi bara ett barn, och inte ens EN liten barnvagn (urban jungle) går in i bakluckan.. Hursomhelst, vad jag försöker säga är att du måste pröva hur det fungerar med din hund. Hade jag inte gjort det hade jag intalat mig själv att en vagn går in utan problem och köpt bilen.. Sen hade jag stått där hemma med bilen och förbannat mig själv över att ha köpt en bil som jag inte kan använda! // Stefan |
|
|
Jag har en bullterrier och skulle inte gärna ha den i bagaget. Och en rottis är ju större. Men har du funderat över att ha den i baksätet i sele? När jag hade min etta hade jag BMW's eget baksätesskydd som inte bara skyddar sätet, utan även baksidan av ryggstöden på framstolarna och dörrsidorna bak. Jag hade min bil i tre år och hade ofta med mig hunden utan ett spår av detta. Förövrigt kan jag verkligen rekommendera ettan. Saknaden är stor! M v h |
|
|
Jag har en bullterrier och skulle inte gärna ha den i bagaget. Och en rottis är ju större. Men har du funderat över att ha den i baksätet i sele? När jag hade min etta hade jag BMW's eget baksätesskydd som inte bara skyddar sätet, utan även baksidan av ryggstöden på framstolarna och dörrsidorna bak. Jag hade min bil i tre år och hade ofta med mig hunden utan ett spår av detta. Förövrigt kan jag verkligen rekommendera ettan. Saknaden är stor! M v h |
|
|
Hejsan, Jag hade min mors Golden Ceasar i bakluckan många gånger. Han är stor golden kille på 36kg. Det var absolut inga problem. Han kunde ligga ner på längre sträckor dock så får inget annat plats där bak med hunden. Tveka inte på en 1-serie såvida din hund inte är monstruöst större än 36kg Ceasar. M.v.h. GenLee |
|
| En bekant har en 120 som vi kört våra två hundar i, 2 st amstaff, de väger 29 resp 26 kg och de får plats alldeles utmärkt, i liggyta är de större en rottis, så det bör inte vara några problem så länge det inte är en tysk monster hane på 70 kg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.