AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.357

vad betyder felkoderna

wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
hej jag har fått följande felkoder
1. rattvinkelsensor felaktig
2.temporär ESP-regulator har förekomit
3. batterispänning för låg
4.blandn. adaption 2 (additiv, rad 1) vid regleringslag
5. karakteristiktermostat

problemet jag har med bilen är att ratten rycker när jag svänger vid uppstart men gör lätt till att sedan gå lite trögare men inte så lätt jag vill minnas att den gjort tidigare. jag har bytt servopump men inte märkt någon skillnad?
/ Walle

zcooter
1. antingen är det fel på rattvinkelsensorn, den sitter monterad på ratten en bit ner. eller räcker det med en kalibrering hos BMW eller om du har egen utrustning
3. tja det är någon vajsing med batteriet eller generatorn/kolet. kanske rentav laddreläet
zcooter
Förresten! Jag hade kabelbrott på mitt EDC-stötdämparssystem och det räckte för att rattvinkelsensorn gav en felindikation i diagnostestet så innan du byter rattvinkelsensorn var säker på att det är den som det är fel på. och spar X-antal tusenlappar
wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
Hej tack för svaren undrar i fall felkod bland adaption kan ha med lambdan att göra?

kallibrera rattsensor hur gör man det?

ha det /kristofer

zcooter
du får nog allt åka in på BMW o låta dem koppla upp bilen mot deras diagnostester, alltså inget man gör själv om man inte har en diagnos dator, tyvärr.
wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
någon som vet var karakteristiktermostaten sitter?

/walle

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sitter i termostathuset, är termostat som även kan öppnas på elektrisk väg med signal från Motorstyrningen, brukar kunna ge felkod vid vattenbrist i termostathuset också (luft i systemet) inte bara om den är felaktigt eller kablagefel.
Du har inte angivet felkodsnummren.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
wa
165
walle83
540i sedan-99
Bmw m5 e34 -94
Har inte fått några felkods nr.. Informerar mer när jag vet..

mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.