|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag befinner mig en knepig situation just nu. Ska jag köpa en 535-92a fullt utrustad, med 17 fäljar m.m efter åldern sett fint skick-för 50 000kr. Eller ska jag köpa en 530-94 med "normal utrustning utan skinn och "bara" med 16 tums fäljar för runt 60 000kr?? Jag förstår att det är en hel del att ta hänsyn till, men jag vill ha så mkt bil som möjligt för pengarna. Ge mig några ledtrådar-ni som kan-det vore shysst!:) Mvh Tony Hälsningar Tony | |
|
535 är en trevligare motor, mera råstyrka, bättre vrid på låga varv samt bra bett på höga. 530 V8 är en modernare maskin, men upplevs som lite klen, Teknikens Värld sågade den när den kom, det tyckte att vridet var kass, ingen kraft, trist ljud och alldeles för dyr. 530 lär väl dra något mindre soppa och en två år nyare bil är en fördel (säkrare med airbag, mindre rost osv.) Att 535 är fullt utrustad drar upp priset, men om 17" fälgar är värda mer kan bara köparen uppskatta. Inget lätt val, men om bilarna är lika fina och 535 har skinn, elstolar, klima, automat hade jag nog valt den. |
|
|
...på denne tyske "siten" finder du tekniske informationer vedr. specifikt E32. Länk V-max |
|
|
Hej, och tack för svaren:) -Jag hade själv tänkt de där banorna-men jag trodde inte att 535án kändes "svagare"...-Men förstår att det är fullt möjligt, har faktiskt åkt en 735, och den vart jag faktiskt riktigt imponerad av, rent vrid mässigt, trodde inte att de gick så pass bra. Om det blir nån av i fråga nämda bilarna återstår att se, men tack så mkt för tipsen:)...:) Hälsningar Tony Hälsningar Tony |
|
|
köp 535:an du blir inte besviken =) Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
Har en 535 -92a, riktigt bra bil. Har ett hyffsat tryck..de 211 hästarna gör ett bra jobb med den tunga bilen... Den har bra komfort, schysst utrustad och stor körglädje..och härligt beemer ljud :) Har bara haft min i snart 6 månader så jag vet inte hur det är med reperationer och liknande...antar att det inte är så jäkla billigt...men sånt får man ta för att köra autobahn lok! |
|
|
ja har haft min nu i snart ett år. Och ja har haft inne den en gång (snart igen) på service å den kostade ungefär 2500:- man får räkande på de ungefär, mellan 2000 till 3000 per år i service kostnader å dom priserna gäller inte Bmw original service Mvh Mr-speed BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
V8:an i 530 drar MER bensin än 535:ans sexa enligt vad jag läst mig till iaf. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.