|
|
|
|---|---|
|
Varit ute efter en 330 cabriolet ett bra tag nu och efter mycket letande hittade jag en som uppfyllde mina kravspec. När jag tidigare idag tog en närmre titt på den upptäckte jag ytrost på båda tröskellådornas ovankant/sida framme vid a-stolpen. Bilen varav ibruktagen 200407 i Tyskland och importerad till Sverige sommren 2008. Är detta vanligt förekommande på såpass nya BMW? Speciellt märkligt då den gått söderut de första 4 åren för att sedan endast vara sommarkörd i Sverige? Vågar man köpa den ändå med hygglig prisreduktion? Velig och fundersam... | |
|
Mycket vanligt, sök på E46 och Rost och du har läsning hela kvällen. BMW har dock tidigare varit väldigt frikostiga med goodwill så länge det är karosseriet som blivit drabbat. Detta gäller både import och sv-sålda bilar. En 2004 bör ha 12års rostskyddsgaranti. Jag skulle kört förbi en BMW verkstad och visat upp den och se vad de säger, givetvis innan du köpt den. Det saltas friskt i centraleuropa under vinterperioden, även om deras vintersäsong och saltsäsong är kortare än i Mellansverige. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.