|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder, varför blinkar inte bilens blinkerslampor då jag låser upp den? Den har aldrig blinkat vid upplåsning sedan jag köpte den 2007, blinkar dock vid låsning. Gäller en Z4 3,0i -05. Vad är fel? Enkelt att fixa på BMW? | |
|
Inget är fel. Den ska vara så. Eventuellt kan BMW programmera om nyckeln till USA version. Då både blinkar och piper det. ------- //Lövet |
|
|
Har åxå en Z4 -05 3,0i som jag köpt i Berlin, och den blinkar en gång när jag låser, och två gånger när jag låser upp Är det olika beroende i vilket land bilen är såld i som ny??? Hasse Z4 |
|
| Ja. | |
| Men mina andra svensksålda bilar blinkar två gånger vid upplåsing, gäller detta bara Z4? Varför är det så? | |
|
Tja, svårt att svara på. Kanske kan förra ägaren ändrat det? Jag vet bara att min tidigare E39 och min brors nuvarande E46 inte blinkar. ------- //Lövet |
|
| 545:an vet jag inte då jag inte ägt den sedan den var ny. Men 320:n är ju helt ny å blinkar vid upplåsning? | |
|
på E60 kan man inställa det själv i idriven. På Z4 måste BMW programera det i keymemory. |
|
|
Mmm, och eftersom nyckeln är identisk som E46 och E39 antar jag att man kan göra det där också? ------- //Lövet |
|
|
Z4ans nyckel alltså. Z4 är ju en E46 under skalet. E90 kanske har helt andra inställningar original. ------- //Lövet |
|
| E60 och E90 kan man i idriven ändra detta själv, om man vill ha blinkning vid låsning samt öppning. På E46, E39 samt E38 måste denna funktion ändras av BMW, då den lagras i Key memory. :-) | |
| Är det väldigt krångligt för BMW att programmera inställningar i "key memory"? Och vad kostar det? | |
| Jag lät programmera om nyckeln och några andra inställningar i bilen, det är snabbt gjort. Priset är en förhandlingsfråga men det ska inte kosta mer än högst ett par hundralappar... | |
| Håll knappen intryck lite längre så ska du se att det börjar blinka nästa gång du låser upp eller låser bilen. Så gjorde jag på min och det fungerade. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.

