AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
13.727

Nilssons Bilhall i Vimmerby?

Sida 2 av 2
Pulsen: Jag fattar inte ens hur du kan med att klaga på att någon inte ville skriva ner mätarställningen från 10050 till 10000... Tycker det är löjligt att gnälla i ett forum över något sånt här.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Pulsen:

Antar att du har köpt bilen privat och jag ser inte att Nilssons har gjort något fel, räckte det med att byta microbrytaren eller har du fortfarande problem med glasluckan? Att du hänger ut en kundmottagare med namn är inte snyggt...

RYN/Ronny kanske har köpt sin bil där, eller är en återkommande kund?

Mvh
Pu
19
Pulsen
F07 520d GT-16
ne nu.gör vi så här jag ber om ursäkt till patrik och bmw i vimmeby dem är minst lika bra som andra bmw

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
jag är varken hans advokat eller har skvallrat för honom vad som står här, jag vet bara av erfarenhet att inlägg som det du skrev om att det skiljde så mycket i pri mot vad han sagt, att volvo är så mycket bättre och vad det var alltid har en annan sida också, men den får man inte höra på forumet. Det är därför det är så viktigt att tänka sig lite för när man skriver och alldeles särskilt om man nämner enskilda personer.
Men glöm det nu :)
Nu efter 2 service tillfällen och en garantiåtgärd kan jag bara säga att jag är mycket nöjd med Nilssons Bilhall i Vimnmerby.
Rakt på sak. Lätta att ha och göra med, Trevliga och serviceinriktade.
Baserat på min erfarenhet så kan jag bara rekomendera NilssonsBilhall i Vimmerby
Fi
10
Fimpan
320iM Touring -08
Har enbart haft telefon kontakt med dem, inga problem där inte
Låter toppen att du är nöjd Stefan_Sz, har funderingar på att låta dom göra en liten service/kontroll på min bil som nyligen inhandlats.
Har dock ca 6 mil enkel resa men vill ha koll på att olja mm verkligen är bytt och samtidigt kolla upp lite annat BMW godis på plats :)

Bemötande är en enormt stor grej för mig då jag själv jobbar inom ett service yrke och vet hur viktigt det är för kunden!
Jag kör 82 km enkel väg, bara för att serva där. :)
Jag upplever det som klart värt! Bra service, trevliga och jobben utförs fint och fackmannamässigt. (Kikar in under servicen lite då och då). :)
Så kör du dit med din pärla Fimpan.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Lite halvt OT:
När jag skulle köpa min första E61:a, skickade jag ut offertförfrågningar i slutet av 2006 till 13 BMW ÅF; en av dem var Nilssons Bilhall.

Deras bud var helt ok, men jag fick bättre på ett annat ställe så det blev inte affär. Till dem som inte fick affären skickade jag tillbaka ett tackbrev och berättade att det inte blev något denna gång, alltså blev det ett mail till Nilssons Bilhall. Självaste VD:n för Nilssons Bilhall svarade snabbt med att tacka för att jag tog mig tid att skriva, att detta var värdefull information som de var glada för att få samt avslutade mig med att önska mig lycka till med min nya bil.

Det kallar jag utmärkt kundbemötande!

----
BMW CS #6212
....Efter att ha servat min bil med 1500 mils intervall i 3 års tid har jag bara gott att säga om Nilssons bilhall!
Bra priser och kvalité på utfört arbete på bilen är väldigt bra.
Sist men absolut inte minst, väldigt trevligt bemötande som är kombinerat med tillmötesgående tankesätt i alla aspekter av ens behov.

Jag kan rekomendera de som Service verkstad!
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Du vet pulsen; lika som det finns bra och dåliga företag, så finns det bra och dåliga kunder. Bra kunder får bättre service och bemötande, och sämre kunder får sämre service. Som att t.ex de bra kunderna får lånebil gratis, medan de sämre kunderna inte får det. Eller som att "vi bytte olja och filter när vi ändå höll på, det bjuder vi på". Så enkelt är det.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det finns en gammal klassisk framgångstaktik som går ut på att man behandlar även de sämre kunderna som bra kunder, vilket gör att de sämre kunderna kan bli bra kunder också...
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Ja, och en annan taktik (som är bättre) är att fortsätta ge de dåliga kunderna trött bemötande så de går någon annanstans och istället koncentrera sig på de bra kunderna och ge dem bra service och få desto mer uppskattning tillbaka! Jag är klart inne på den strategin i mitt jobb.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Jo det är ju ett bra sätt och tappa kunder på.
Och dom lär ju knappast hjälpa till med att skaffa nya heller.
fredde 7
Alexander K: www.arbetsformedlingen.se
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det AlexanderK pratar om kallas CRM med ett fint namn och är något alla någorlunda stora bolag sysslar med. Vanligen ber man dock inte folk att fara åt h-e utan gör det med att styra olika erbjudanden åt olika kundgrupper.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.