AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
13.726

Nilssons Bilhall i Vimmerby?

Sida 1 av 2
Hejsan!

Någon som har erfarenhet av Nilssons Bilhall i Vimmerby?
Funderar på att köra dit min bil och göra en av de större servicen där.
Jag har varit där en gång och blivit bra bemött, men jag har inga referenser från utfört service/arbete.
Någon som vill dela med sig om sina erfarenheter?

Tack på förhand!
RY
155
RYN
545e -21
Jag har bara gott att säga om dem.
De har gjort både service och ett några garantiåtgärder på min bil.
Senaste kontakten gällde utbyte av huvudinstrumentet på min bil. Då ordnade de på eget initiativ så att jag fick det utfört som en goodwill-reparation trots att garantin sedan länge gått ut.
Har heller aldrig haft några problem att få låna en bil när min varit inlämnad.

/Ronny
Ska vara helt ärlig, jag äger en Subaru och Nilssons blev nyligen certifierad av de.
Men jag hoppas att de sköter sitt jobb även på de andra bilmodellerna?

Anledningen till att jag ställde frågan här på BMW forumet är förstås att de har varit BMW certifierade längre än Subaru.

Ha´re!
Pu
19
Pulsen
F07 520d GT-16
fick du låna bil? jo fick fick hyra om jag ville låna det har de inte... snubben har kostat mig 4500kr extra Patric som sitter i kundtjänst, hade bilen på reparation, tog med blockets försäkring bilen hade rullat 10050 han ville ej skriva 10000 i papper so iställe att allt kosta 1000kr allt kostade 5500 kr tack Patric och Nilssons Bilhall i Vimmerby..
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
du kan ju inte kräva eller förvänta dig att han ska hjälpa dig med ett försäkringsbedrägeri (om än inte så allvarligt).
Pu
19
Pulsen
F07 520d GT-16
Jag har bara gott att säga om dem.
De har gjort både service och ett några garantiåtgärder på min bil.
Senaste kontakten gällde utbyte av huvudinstrumentet på min bil. Då ordnade de på eget initiativ så att jag fick det utfört som en goodwill-reparation trots att garantin sedan länge gått ut.
Har heller aldrig haft några problem att få låna en bil när min varit inlämnad.

/Ronny IP: ...[246.150]

Vad är detta? Garanti gått ut?
RY
155
RYN
545e -21
En goodwill-åtgärd betyder bara att BMW centralt åtar sig att stå för kostnaden trots att garantitiden egentligen löpt ut.
Har inget med försäkringar eller berdrägerier att göra om det var det du syftade på.

/Ronny
ma
7.450
marin849
nejnej, syftade på att kundmottagaren inte ville rapportera ett lägre miltal till blockets begagnatförsäkring. och därav fick kunden betala rep. Men det kan man ju inte kräva att de ska fiffla med mätarställningen menade jag.
Pu
19
Pulsen
F07 520d GT-16
Bedrägeri .. vad har man garanti tiden till ? ska den följas eller inte? 50 mil över är det stort bedrägeri? sedan att han säger att 1 sak kostar 200kr och det kostnad som visar säg på fakturan är 1000kr + att byte av styrled skulle kosta 200 och det visar sig 600 blir bara så trött.. hade volvo innan kan säga bara att kundtjänst och bemötande är way mycket bättre.. av kundservice och verkstads personal.. hade bilen inne 3mån sedan glaslucka back funkar ej då säger han det är inte brytaren ytan alla kablar måste bytas 7tusen, väl när jag kom med blocketsförsäkring då var det helt plötsligt bara brytaren för 200kr som visade sig som sagt på FAKT kosta 1000 med byte.. vf ska ja tro om den killen
Den killen i kundmottagningen är en idiot låter det som. Lura av dig 7K för helt nya sladdar, sen när du har blocketsförsäkring ja då är det bara brytaren som måste bytas. Jag hade inte varit glad om det hände mig.
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Marin849: "syftade på att kundmottagaren inte ville rapportera ett lägre miltal till blockets begagnatförsäkring. och därav fick kunden betala rep."

Det låter som försök till försäkringsbedrägeri? Om så, varför skulle en seriös firma medverka till nåt sånt?
ma
7.450
marin849
Ja, det var precis vad jag menade, som respons på inlägget av "Pulsen".

För övrigt brukar det finnas två sidor av historier som den Pulsen berättar. :)

Man bör väl ha ett antal besök och jobb utförda innan man kan tycka något om en verkstad. Förutom om man blir positivt överaskad nån enstaka gång kan man lyfta fram det.

Pulsen: Menar du nu att alla BMW-verkstäder är skit och att "på Volvo är allt så mycket bättre" :)
Pu
19
Pulsen
F07 520d GT-16
Nej har inte sagt det men har varit där vid flera tillfällen och allmänt tycker jag att det är väldigt flummiga svar man får när man är där... som det där med micro brytare bakluckan.. han sa att han har testat och att det inte var den sen andra gången så var det den .... andra grej killen uppe skriver att han fick låna bil, när jag frågade så fanns det enbart hyrbilar fast jag bor i annan stad... och har fam.. ska det vara så :) lika för alla eller? sen om garanti har gått ut då har den väl gått ut.
ma
7.450
marin849
Ok. Han har varit väldigt hjälpsam och kommit med goda råd när jag varit där iaf, men har aldrig lämnat in bilen där (gör själv). Det brukar vara bra att åka dit då ingen annan är där (ingen stress).
Pu
19
Pulsen
F07 520d GT-16
brukar du laga din bil själv inne på deras verkstad?

Är det fd Hans Nlsson bilaffär i Vimmerby? De som sålde Ford på 70-80-90 tal? Mina föräldrar köpte bil där, riktiga barndomsminnen...

ma
7.450
marin849
Nej. Hans Nilssons bilaffär är nedlagd. Hoppas du har trevliga minnen av kundsevicen på verkstaden där. ;)
ma
7.450
marin849
pulsen: Nej, men jag har fått goda gör det själv råd av kundmottagaren och köpt delarna till jobben där.
Pu
19
Pulsen
F07 520d GT-16
Jaha då har man blivit uppringt idag av BMW Vimmerby, killen kände sig personligen angripen, jag kan säga att när jag läste här att killen fick låna bil det klart att kände mig dåligt bemött, han hävdar att det var garanti sak men som det står klart och tydligt så har garanti gått ut , nog om det, har han fått bra hjälp bra för han hoppas jag också får det ( hur han fick reda på detta inlägget det kan man undra) men saken är att det jag skriver här är sanning, och det sa jag till han. Det kanske var missförstånd på något sätt men men finns andra BMW verkstäder om jag inte längre är välkommen mera där..
ma
7.450
marin849
Klart han kände sig uthängd, du kommer här och klagar på att han inte vill fuska med försäkringspapperen.

Sen dina andra klagomål är ju oerhört löst befogade så som du har beskrivit dom.
Ta offert på nästa jobb så får du ett pris. Inte konstigare än så!
Pu
19
Pulsen
F07 520d GT-16
Löst befogade? vad vet du om det ser ut som du är hans advokat du kanske får lite billigare oljebyte ..bra att du sa åt han vad det står här som sagt det som jag skrev är sant du har din uppfattning och jag min ..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.