|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som andra bil har vi en Opel Corsa Ecoflex -08. Vi kör ganska mycket med bilen och den har snart gått 5000 mil. För två veckor sedan var det dags för service nr 2 eftersom bilen precis hade fyllt två år. Ringde min lokala Opelverkstad (stad med ca 10000 invånare) fick tid en vecka senare. Det var dags för "storservice" och det skulle kosta 3700:-. Bokade in deras tidsförslag men ett par dagar innan servicetiden kom jag på att jag inte klarade mig utan bilen akuell dag. Visste att dom hade en hyrbil med det visade sig att denna redan var uthyrd. Då erbjuder sig verkstaden att jag kan få låna en av deras privata bilar!! Upplyser dom om att jag tycker att det är nästan för serviceinriktat med dom säger : Inga problem! (skulle ändå köra 5-6 mil) Lämnar min bil på morgonen och och hämtar den på eftermiddagen, betalar exakt 3700:-, får tillbaka en ren och fin bil utan oljekladd eller annat man kan råka ut för Detta kallar jag service!! | |
|
Det är ju naturligtvis trevligt att man får en hjälpsam och korrekt service, så är det sällan. Men betänk att du säkert betalat 3000:- för ungefär en timmes jobb. Vet förvisso inte vad som ingår i servicen, men har svårt att tänka mig att den är så väldigt omfattande. Men som sagt, alltid trevligt att bli possitivt överraskad! MVH Christofer |
|
|
Fakturan: Oljefilter 128:- Bränslefilter 1400:- Luftfilter 280:- Kupefilter 177:- Batteri fjärrkontroll 45:- Bromsvätska 66:- Motorolja 422:- Arbete 400:- Plus moms på allt |
|
|
För att vara lite allmänt grining så här på fredag kväll ;-) så undrar jag då, kan det vara så att de har onormalt stor avans på delarna? Här är en jämförelse vad dyra MECA tar för samma delar (exkl. moms) Oljefilter 89:- Bränslefilter 996:- Luftfilter 160:- Kupéfilter 148:- Batteri 45:- Bromsvätska 92:- Motorolja 396:- Men visst, bränslefiltret är en relativt stor del av kostnaden. Man kan tycka att det inte borde behöva bytas efter knappt 5000 mil. MVH Christofer |
|
| det är antagligen en etanolbil (efter beteckningen Ecoflex) då ska man ju byta bränslefiltret lite oftare | |
| Fick faktiskt låna kundmottagerens privata bil på Bilsalongen i Grästorp när jag missat säga att jag behövde bil. Det är service det! | |
|
o_wimhed: Diesel MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.