AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
862

Konstiga probs med min 530D LCI-07

Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Hej på er

Har precis fått hem min 530D Touring M-sport LCI-07 som gått 10k mil .

Fick hem bilen förra Onsdagen och allt fungerade perfekt och ställdes in i garaget i väntan på regbes/ursprungskontroll..

MEN igår kväll när jag skulle ut och pilla lite på bilen så får jag 2 felmeddelande i I-driven när jag startar bilen.

1: Fel på Nivåregleringen (bilen har orginalhöjden kvar dock, men kompressorn jobbar när man stänger av bilen)

2: Aktiv styrning satt ur funktion (ingen servo verkan)

Bilen har stått ett tag på BMW i tyskland och jag fick en varning i förra vecka om låg batterikapacitet..

Kan det vara batteriet som spökar ur styrning+NIvåregl ? Kan man byta batteriet själv (läst om att nya batterier ska "giftas" in med bilen) ?

Tacksam för svar

Mvh Henrik
1. vanligt som attan att slang till kompressorn är trasig - brukar dessvärre i slutändan resultera att kompressorn inte jobbar som den skall, ibland räcker det att byta slangen -många gånger slutar det ändå med kompressorbyte.

2. Stämmer att batteriet måste programmeras in, den intelligenta batteri sensorn kommer inte fungera som den skall annars.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Man behöver göra förändringar i bilens intelligens om man byter batteriets kapacitet. Skaffar du ett likadant är det bara att byta på.
Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Bytt batteri nu och alla problem borta .. :)

Måste bilen ändå till BMW för programmering ?

Mvh henrik
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Nivåregleringen: Länk

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.