|
|
|
|---|---|
| Som ovan,bussningarna 4 st 33311094036,äre bara bmw original som gäller eller finns det pirat oxå?som jag fattat kallas dom även silentblock? | |
|
Jag beställde 4st silentblock från tyska ebay igår till min 523i touring. Detta köpte jag: Länk Dom ville ha 27,50Euro i frakt så det slutade på 1600kr totalt |
|
| tjena,okej det lät ju ganska bra | |
|
Det var ett jäkligt bra pris! Jag köpte mina på waarwest men de gick på 2100:- ink frakt. Dock hade jag lite bråttom att få fram dem för montage innan semestern. /Ian |
|
|
Jo det var rätt billigt. Affären gick lätt att genomföra och jag fick bussningarna hemlevererade till dörren efter 2 dagar! :) Ska byta dem i helgen, ser fram emot en tyst vibrationsfri bil! |
|
|
Heh jo det kan jag tänka mig. De är dock ett rent h vete att få ut dem men haed en mejselhammre och lyd våld så går det. Hojta till om du vill ha lite tips. Det går nämligen inte att kapa ett snitt då bryggan är av aluminium så man börjar lätt såga sönder bryggan. |
|
|
Nu är alla bussningar bytta. Gjorde enligt mekguiden som finns här på sidan ( Länk ), det var ett helvete men det gick! Bilen vart stabilare i bakvagnen och vibrationerna minskade med godtyckliga ~70%. Resten är ruttna däck/skivor tror jag. /Janne |
|
|
Hm kom ihåg en sak jag upptäckte när jag böt bussningarna. Anslagen som håller upp dem, på dem bakre var det en gummipackning men inte på dem främre. Ska det vara så? Såg ut som att det skulle varit gummi på dem främre anslagen också. Nån som vet? /Janne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.