AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.663

Blixtrade till i ansiktet på mig...

Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
.... Mellan Uppsala och Sala. Skit också tänkte jag, hur kunde kameran blixtra, inte gick det väl för fort... Men nu några dagar senare har ett inbetalningskort på 1500:- kommit med Posten. 96 km/h på 90 väg...
Trodde faktiskt jag skulle klara mig då jag denna morgon lånat mina föräldrars bil, men inte då...
Dock är jag väldigt glad över att det var ljust ute, för dra åt helvete vilket tryck det var i blixten, hade det varit mörkt ute hade man ju blivit bländad och kört åt skogen...

Trist men man har bara sig själv att skylla.

Martin Hedlund
Uppsala
Is
468
Ismo
735iA -87
Fy fan vilket otur, hade du bara kört 1km/h mindre hade du sluppit
Blixten slår med anpassad effekt beroende på ljuset så det blir inte större skillnad på natten.
Sura pengar det där...

///Micke
Min cabrio Länk
fick också en blixt för 2 år sedan, en vän till mig hade veckan innan fått en böter på 4000 något, så 1500 låter ganska bra ändån.

Vad jag ville säga är att jag aldrig fick ett inbetalningkort då, dom måse fått ett dåligt kort då det regnade ute också
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
jo det är en kraftig blixt de har man sätt flera gånger ,tur man har lins för skylten då är det inget att bry sig i.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
I England fotar man bakifrån när man passerat kameran, det blev vitt i hela hyrbilen, men inga böter dök upp vad jag hört.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Fotar man framifrån också för att identifiera föraren eller är det bara reg.numret?
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Hur fick Polisen veta vem du var om det var dina föräldrars bil är du så känd i polisdistriktet?
De måste nog ha lite mer torrt på fötterna innan de sätter dit dig om det inte är din bil

Ha deT
Dom kör via körkortregister på släktningar till bilägaren.

///Micke
Min cabrio Länk
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Fick hem bild på det fina kortet kameran tagit samt min körtkortsbild...

Mor och far bor på andra sidan landet så självklart är det så att de kontrollerar släktingars körkortsbilder. Jag trodde i min enfald att kontrollsamhället sträckte sig till att kontrollera körkortsbilder på de personer som är folkbokförda på samma adress.

Martin Hedlund
Uppsala
Be
361
Berga
730i -90 (död - snart återuppstånden som 735i -87)

740iA -94
Angående det där med vilket register polisen använder sig av vid identifiering av förare som inte är ägare till det fordon som fotograferas... Har från olika håll hört att de använder sig av körkortsregister eller av passfotoregister. Hur ligger det till? Och hur ligger det till om man har ett utländskt körkort men svenskt pass?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
för några år sedan for en granne till Norge tror jag de var. när min far åkte med några dagar (eller veckor) senare sa grannen och lutade sig fram "här någonstans blixtrade det 2 gånger när jag for förbi förra ---. nu ska jag va med och se!" blixt igen. han vände för han såg inte vad det var så han skulle se igen. inte han de förstå vad de var förens 4-5 böter kom hem med ett tryne mot framrutan :)

BMW ownz
Frrla: är du säker att du inte hörde den historien 1 april?
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
haha! den är sann! sett pappren själv. men de var länge sen. långt innan de började med kameror norr om Prag

BMW ownz
pi
367
pixel09
320i Touring E91 -06

BMW CS 09107
Frrla: Du har alltid någon rolig berättelse :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.