AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
49.188

Sur typ, tillika ägare av 335i ute och kör.

Sida 1 av 5
Video på BMW förare som tydligen inte gillar att en Mazda följer honom... Ser inte ut som Mazdan ligger särskilt nära, men det är möjligt att intrycket förvrängs av vidvinkellinsen som används på kameran. (Via Jalopnik.com)

Länk

På Jalopnik hittade jag även en bild på en skön snubbe som tydligen hade bråttom med att tanka och inte ville att fotografen skulle hinna före. Länk
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
Surpellen tar 8 steg innan han når Mazdans front (uppskattat från när han passerar bakluckan på 335:an). Normal seglängd är ungefär 0,9m ungefär men för enkelthetens skull så kör vi på 1m. Om jag skall bedöma det så ligger skitlådan ungefär 20-30m bakom på en smal krokig väg och det går väl sisådär fort...
tror att jag oxå blivit irriterad då om jag inte ville leka ordentligt.
Löjligt!
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Tror snubben blev sne för att han inte kunde hänga av Mazdan ordentligt.
Han pressade allt han kunde säkert=) HaHa!
hahaha, herregud den killen hade problem :p
Kanske inte bör köra ut framför folk om man inte klarar att ha bilar bakom sig...överhuvudtaget.
Är inte speciellt förvånad att filmen är från USA. Landet som har givit road rage ett ansikte
gO
1.407
gOry
335i Touring
jag hade så kört i 30km/h efter de där! ;)
Men hur vet vi att det är en 335i? Inte för att jag inte skulle kunna skaka av mig en Mazda 3 med en 325i...

Vorsprung durch freude am fahren
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
*hahaha* Viken pajas.. "Ride my ass.." killen måste ju vara störd, han låg ju bakom i 1 minut! Snacka om överkänslig.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Tycker inte man ser utblåsen på BMW'n. Är det verkligen en 335?
Antingen är det en 328i eller 335i, det finns inte fler motoralternativ. Personen som filmade anger i beskrivningen på Tuben att det är en 335i.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har zoomat så mycket jag kan, men kan ändå inte se något utblås till höger. Är det annorlunda på 335 i nordamerika? Eller antar snubben bara att det är en 335?
Irrelevant kanske, men roligt att spekulera i :)
Visa användare
3.755
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Sicken j-a pajas i BMW:n! Helt uppenbart att hans ego tog sitt ett törn när det inte räckte med en dutt på gasen för att hänga av japsen...sorgligt.

En eloge till killen i Mazdan, jag hade nog stigit ur bilen och tagit en konfrontation jag.
Lus: Håller med, ibland är det kul med irrelevanta detaljer. Klicka på videon för att komma till Youtube, välj HD-upplösning (720p) och helskärmsvisning. Då tycker jag att man kan se att det är en 335i med ett utblås på vardera sida.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Tog en screenshot där man ser ganska tydligt att de är en 335 Länk
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
gOry: tackar, jag vilar lådan. :)
Lite väl kort avstånd, hade gärna sett att sånt här händer oftare så folk får lite vett i skallen och inser att dem inte kan hålla på och köra som dem gör. Avståndet borde varit minst 2-3 gånger längre för att det inte skulle vara direkt farligt.
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Haha vilken stolle i BMWn! Det är såna där typer man inte vill ha i trafiken. Blir sur för att han inte kan hänga av Mazdan hahaha idiot!!
Är du ironisk David? Hur kan man hellre vilja ha nån med grava agressivitetsproblem, än en som ligger lite närmre under en gnutta inspererad körning?

De är skillnad på den här, och ligga 2 meter bakom på en rak 110 väg.

3 gånger längre än de där...haha :p
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Vad man kan se på filmen så ligger han inte så jäkla nära!

Killen i BMW:n har stora problem med sig själv!
DavidT86: Tittar du noggrant ser du att avstånd är avsevärt längre bilarna emellan under tiden de kör än när de står stilla. När de båda stannat har avstånd minskat jätte mycket jämfört med tidigare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.