|
|
|
|---|---|
Gee |
Går i funderingarna på att sälja min 330Ci och köpa en M3 då jag någon gång under mitt liv vill ha ägt en M3a plus att jag på något sätt hela tiden vill ha nått mer även om 330in är en underbar bil med istortsätt bara fördelar vad tycker ni? Jag har för tillfället råd till det, den kommer inte att vinterköras och därför ställas av den lilla vintertid vi har i Skåne. Hur bra bevaras värdet på en M3 jämfört med min 330? Kan man räkna med att dem lär sjunka enormt mycket på 1-2år? Hur är den i underhållskostnader? Drar den lika mycket olja som de flesta 330na gör eller rent av mer? Vad ligger bränsleförbrukningen på etc? Jag kommer antagligen inte köpa en prefacelift men man vet ju aldrig. Skicket spelar ju störst roll. |
Gee |
Det handlar om E46an glömde skriva det, Är det ens värt att fundera på någon E90 i samma prisklass istället? |
| I den prisklassen hade jag valt m3 e46 framför E90, tror inte du får nåt som kan jämföras med m3an för de pengarna. Hade jag själv pengarna så skulle jag kolla på sena m5or e39, det är en riktigt grym bil som har allt. | |
|
Tror knappast en M3 E46 kommer sjunka mycket i värde de närmaste åren. Mvh |
|
Gee |
Okej, nu blev jag bara mer sugen. En m5a lär det inte bli behöver inte en så stor bil och jag gillar mindre bilar men håller med om att det är en fantastisk bil. |
|
Gee: Jag bytte min 330Ci -03 mot en M3 SMG -05 för exakt ett år sedan nu. Och inte en enda dag har jag ångrat bytet. Skillnaden i att köra och uppleva dessa två bilar är väldigt STOR enligt mig. Jag var helnöjd med min 330 men vill helt enkelt ha mer, precis som du. Efter att ha provkört den första M3:an så var jag helt såld. Kraften är ju naturligtvis större än i en 330 och det märks men det som jag märkte störst skillnad på är ju helt klart väghållningen och bromsarna. M3:an är grymt stabil på vägen och den beter sig precis som man vill när den pressas jämfört med en 330 som inte alls har den stabiliteten när man kör lite mer aktivt, av naturliga skäl så klart. Driftskostnaderna för M3 är ju naturligtvis högre, så väl försäkring som service och vissa reservdelar. Jag betalar det dubbla i försäkring jämfört med vad jag betalade för min 330. Även bensinkostnaden är något högre. Men allt detta överspeglas när du sätter dig bakom ratten och trycker på gasen på en kurvig landsväg... :) Hade jag varit dig hade jag köpt en fin M3:a facelift. Ett tips är dock att M-testa bilen och/eller om du bor nära Helsingborg att köra inom Jarls och be dem titta och lyssna på den. Lycka till... så ses vi kanske på de skånska vägarna i sommar ;) Mvh Jimmy |
|
| Satsar du på en fin M3a med bra historik både ägar- och servicemässigt plus att det inte är allt för mycket mil på den så kommer den stå sig väldigt bra i värde. Köper du däremot den billigaste M3an så får du räkna med både högre driftkostnader(service, delar som går sönder) och ev. större värdetapp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.