AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.147

en däck sliten, de andra ok

Ne
83
NedimB
e71 X6 2013
Som rubriken säger: Idag skiftade jag från vinter till sommardäck och till min fasa upptäckte jag att en däck på höger sida (nu vet jag inte är det fram eller back, det var inte jag som skiftade däck) är nästan blankslitet. De andra har kvar 5-6 mm. Jag var på besiktningen för 3 veckor sedan och fick ingen anmärkning på däcken. Tittade själv då på däck och de var fina alla. Vad kan det vara för problem jag råkat ut för????? Nu kan jag säga att under de sista 2 veckor "hör" jag någon konstig ljud men kan inte avgöra varifrån den kommer. Om det hade varit lager eller någonting då skulle jag fått påpekande på bilbesiktningen eller hur. Hur fort kan det slitas bara en däck??? Hjälp!!!!!
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
En tung höger fot kan slita ett bakdäck ganska snabbt
Och en felaktig framvagns inställning kan slita fort fram
Men om däcken slits så mycket på 3 veckor så skall du till en verkstad FORT för du har ett stort problem

Ha deT
gå till en däckfirma o be de kolla hjulinställningen så hittar de säkert var felet sitter.. kan hända att ett fjäder har gått av el nått :)
Visa användare
26
Slampe
535iA -90
Är hela däcket lika slitet eller bara på ett ställe?
Med tanke på att du nämde att du hade hört ett ljud så kan ju armeringen i däcket gått! Vet att de har hänt på pirelli o dunlop iaf!

Sjösurrat...
E3
1.828
E36
USA bilar
Om ett hjullager är på väg att ge upp så kan det förklara både ljudet och slitaget
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.