|
|
|
|---|---|
|
Nu är det illa. Har haft min 745'a i knappt 6månader, underbar bil. Allt annat bleknar i jämnförelse (som jag åkt i då). Allt fint så långt. Nu har jag hamnat inne på Köpenhamns kontoret på heltid, mer eller mindre. Vi har fått en fin ny kontorsbygnad vid vattnet och allt. I god Dansk anda har vi ett designat parkeringsgarage med bil-hissar och skit i. Min bil är nu knappt 10cm för lång.................. Finns ingen chans till annan parkering, om jag inte slantar för en plats på gatan utanför..! Så, nu har jag tre val. 1. Byta jobb till ett med ett kontor med vettiga parkeringar. 2. Börja åka kommunalt. 3. Låt frun köra 7:an och ta 5:an själv 4. Skaffa en tredje bil att pendla i. 5. Byt bil till en kortare. 1 Letar för fullt... 2-3 utesluts helt naturligt, framförallt nummer 3. 4. utesluts pga att jag inte har tid eller plats. 5. Vad skall man byta till, har inte lust att slanta upp en massa pengar, så vad byter man till. Jämt byte eller en slant till mig... e60/e39/e46.... Kanske en X som frun kan ha och köra 540 själv... Detta är något piss. men har nu försökt fixa detta i ett par veckor, men men. Kanske en cab..... Input och medömkan uppskattas. //Pontus | |
| Jag hade samma problem som dig då jag inte ville betala 160dkr per dag för parkering i nyhavn! Så nu tar jag bilen över och ställer den på nån gratisparkering nära en liten metrostation och så får man ta metron sista biten. Funkar dock kanske inte i ditt fall..men ett tips:) | |
|
Skruva av kofångarna, borde korta bilen en bit, eller kör in i något hårt, det brukar också funka. annars får du väl låta frun ha bilen på veckorna och du tar den på helgerna (eller så får hon cykla på veckorna och du tar hennes bil då) /Mats J |
|
|
Hmm, låta frun cykla kanske inte är så dumt, då håller hon sig i fin form också... Tror dock att det kan påverka negativt på vissa andra eftertraktade hedersstunder... //Pontus |
|
|
Vad ska du toppa en 745:a med? Enbart 760... men den är ju inte kortare. Så du får nog glatt behålla den. Byt jobb eller kontor skulle jag säga. Danmark kan ju inte vara nån hit ändå, bara massa dansk-j*vlar där ju ;-) |
|
|
Det är ju det som är problemet. Vad toppa en 745 med... 760, absolut. Dock inte mkt kortare..? Mkt Danskar i Danmark, kan inte säga annat. Besvärligt problem detta. Hur står sig e60 mot e65 komfortmässigt? (Nej, jag har inte tid att fara runt och prova) Åkte i en 530, men det är många år sedan nu så jag minns inte riktigt... //Pontus |
|
|
E60 med samma stolar, aktiva krängare osv har i stort sett samma komfort som E65. Man känner sig dock inte lika en miljon dollar i en femma som i en sjua. Men en 545 väger mindre än en 745. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.