AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
811

Min 323:a tappar effekt plötsligt samt lämna in eller byta urtrampningslagret själv?

Ca
17
Canidae
323i E36 coupe
520 D E61
Hej! Har tyvärr något problem med min bmw. Har börjat märka att bilen plötsligt tappar lite effekt för att sekunden senare gå som vanligt igen. Känns ungefär som att få en mild kastvind som genast upphör igen. Vet inte hur jag annars ska beskriva detta riktigt. Jag hade spricka i insugsgummit och trodde att detta var anledningen men har bytat den nu och problemet kvarstår. Tanken då är stiften eller T-kablarna men fick en hint att det kunde vara luftmassemätaren som börjar bli kass.. Mycket tacksam för tankar och råd kring detta!
Sen viner det ganska vackert i mitt urtampningslager.. Är detta något man kan byta själv eller mest lämpligt att lämna in för isf? Har inte mekat mycket bil innan men därimot MC. Tummen sitter där den ska men är det att ta sig vatten över huvudet? Antar att det sitter gansk jävligt till.. Återigen, mycket tacksam för tankar kring detta! Mvh

Sound of perseverance
är det alltid vid samma varvtal?
isf är det ett standardfel på de gamla e46orna.
Jag hade nämligen samma fel på min 323 coupe 99a.
Vid ca 4tusen varv tror jag det var tappade man effekt och sedan kom den tillbaka. Lämnade in på autoteknik och fick felkoden att kamaxelgivaren var trasig. den kostade 998kr tror jag. en skruv som håller fast den och det var 2min arbete. efter byte körde jag ut till autoteknik igen och felkoden var borta.
detta var över 3år sedan nu så priset kan ha förändrats.
Ca
17
Canidae
323i E36 coupe
520 D E61
Tackar för tanken! Jag har iofs en e36 men det spelar väl föga roll antar jag.. Får nog bli att kolla felkoderna isf å se om det ger något. Kan man inte kolla dom själv eller måste det till tyska verktyg för det?? Mvh

Sound of perseverance
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.