AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.891

Eftermontera svankstöd i 3-serien? (E93)

Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
Någon som vet om det går? Jag har sportstolarna och dom borde vara bra men jag blir himla trött i svankryggen. Upplevde inte samma i min 120 eller i mina tidigare Audi A4 (där ingick svankstöd i sportstolen... hmm...)

Frågan är om stoppningen är felaktig, bilen är ju nästan ny, eller om det beror på att man sitter lägre i en cab?

I vilket fall. Ni som beställer nya bilar. Snåla inte på svankstödet i specen! Min gick brutto på över en halv mille och jag var dum nog att inte ta det.

Min nya BMW Cabriolet:
Länk
vo
39
vonhammock
325 ti -02
Kan inte svara på din fråga tyvärr, men måste bara flika in att det var en riktigt, riktigt fin cabbe du har :) Grym färgkombination!
Sa
436
Sahlback
BMW 325i-09 Cabriolet
haha, tack, jag gillar den verkligen så jag hoppas det går att lösa så jag får lite bättre sittkomfort också. :)

Min nya BMW Cabriolet:
Länk
Jo
211
JockeX
Touareg
Jag har inte svankstöd i min heller, när jag letade efter den perfekta 335 touringen så fick jag göra avkall på det eftersom jag bara sett 2 bilar från oktober fram till nu passade den specifikationen jag ville ha. Efter att jag köpte min i januari har det inte dykt upp en enda. Dåligt med utbud antar jag.

Men även om svankstödet var en sak på listan jag ville ha har jag ändå märkt att sportstolarna kan ställas in utan att jag lider av det (är väldigt svankryggad och 191cm lång), har du testat att vrida och vända på alla inställningar? Tilta gärna stolen bakåt och inte bara ryggstödet bakåt. Det gör en värld av skillnad. Har inte känt behov av svankstöd sen jag ställt in stolen ordentligt, trots en del långa resor.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.