AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
802

Vilket pris gäller för 330ci 2003 ?

D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
När jag kollar runt på nätet efter 330ci facelift så skiljer dessa sig i pris, väldigt mkt.

Jag tror jag har bestämt mig för att sälja men vet ej för vilket pris...

Vissa har ju lagt ut väldigt låga priser, och vissa väldigt höga.

En av dessa bilar är väldigt lik min i alla sätt... Och han begär bara 123000 för den, vilket är ett kap nästan enligt mig... Här är länken: Länk
Fast min bil har rullat 16,2k mil.

Sen har vi denna som har MINDRE utrustning än den ovan i länken, och han vill ha 160000kr. det blir 40000kr mer bara för att den har gått mindre, men den har inte utrustningen som den ovan...

Jag fattar ingenting av detta :)
Vad SKA jag begära för pris?

Nu funderar jag på att behålla den igen...

/ Daniel
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
länk till annons2 ovan kom inte med: Länk

/ Daniel
Bilen i annons 2 är ju en "2003-a", om den är tillverkad i augusti 2003...och den uppenbart importerad.
Och den är dessutom automatväxlad, vilket jag tycker drar ner priset ytterligare. Så 165' är verkligen ett fantasipris...

Ang annons 1, så säger Bilpriser.se 130800 vid köp av handlare, och 111000-121000 vid köp privat.
Men det är ju förstås utan att räkna in det extra lull-lullet, som navi, cd-vxl och kanske takluckan och larmet.

/ Mvh Joakim

"För den outbildade är ett A bara tre pinnar." / Nalle Puh
Gee
Miltalet är ju den stora skillnaden i de två annonserna, hade jag varit dig så hade jag nog inte gått efter sidor som bilpriser.se då dem inte verkar ha kolla på efterfrågan och utbud etc, vad jag förstått så är det en rätt hög efterfrågan på dessa och få till salu.

Vill du bli av med bilen snabbt eller till rätt köpare för rätt pris är ju också en avgörande faktor. Jag hade t.ex inte släppt min för under 140 som det ser ut idag och den har gått 11 000 mil och är i mycket fint skick
Gee:
Det finns nästan 20 st till salu bara på Blocket (2003<)...

Visst kan du lyckas få 140' för din, om den är svensksåld, har rätt/bra utrustning, "lagom" många mil (vilket den ju har med tanke på åldern) och, naturligtvis, "rätt" köpare...

/ Mvh Joakim

"För den outbildade är ett A bara tre pinnar." / Nalle Puh
D-
64
D-c-k
Bmw 330ci och Bmw 520i
Jo, lägger kanske ut den på 140 typ...
Någon som vet om man ska vänta någon månad med att lägga ut den, eller är det dags nu?

Flesta åker väl på semester snart, så man kanske ska vänta tills aug typ.

/ Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.