|
|
|
|---|---|
|
Framdämparna på min e39 med M-chassie sjunger på sista versen. Sachs dämpare som motsvarar orginal är ganska dyra och då skulle jag helst vilja byta alla 4 och när man är igång så borde man byta fjädrarna också, det blir ca 700€ för dämparna från billigaste stället (ebay) och 2-300€? för fjädrarna. Ett alternativ skulle vara H&R Cup-Kit Länk för 600€ som sänker 30/15 jämfört med standard fjädrar vilket jag tycker att skulle vara perfekt eftersom den är lite för hög fram med orginal M. Är det någon som har erfarenhet av Cup-Kitten? /// Kristian | |
|
Jag vet inte alls vad du är ute efter för kvalite/komfort men jag köpte ställbara ben från JOM för 270€ ink frakt. Dem är ställbara från 0-100mm skulle man kunna säga och inte 20-60 som dem säger. Komforten är lite stötigare än original men inge fara enligt mig. Bilen dem sitter på: Länk JOM kit: Länk Beemer 4 Life! |
|
|
Jo jag har sett att det finns "coil-over" satser mycket förmånligt, tex JOM och dom ser ju inte så dåliga ut. Men jag har svårt att tro att kvaliten är lika bra som orginal för 3-4ggr pengarna eller H&R för 2ggr pengarna. Och det är ju till bruksbilen så "vanliga" dämpare räcker bra. En fördel med orginal fjädrar är ju att man inte behöver göra någon ändringsbesiktning (det måste man åtminstone göra här i Finland) och så behöver man inte göra någon officiell hjulinställning. /// Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.