AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.739

Vettigt prissatt och ok annons?

Sida 1 av 2
Som rubriken lyder...

Vad tror panelen om min annons?
Begär jag för mycket pengar?

Länk

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Tja...eftersom du sänkt priset/inte fått den såld så är det väl lätt att tycka att den är i dyraste laget, eller?

Frasse
Möjligt...

Dock så har jag bara haft annonsen ute sedan 3/6 och har inte extremt bråttom att bli av med den...

Har fått en antal påringningar men ingen som känts seriöst än så länge.

Jag tror att många som letar m-sport utrustade 3-seriebilar söker sig också efter de större motorerna.Du får ha tålamod, annars tror jag du får söka dig ner mot 100 kkr i slutpris om du vill få sålt bilen relativt snabbt
kanske är så att många letar motorstarkare varianter av 3-serie kupéer...

Är nog dessutom lätt att som bilägare att övervärdera sin egen bil av känslomässiga skäl.

Anser ändå att min bil, i det skicket den är i, är värd avsevärt mer än en hundring. Sänkte den förresten till 134 tkr idag och den är fortfarande billigast på Blocket mot jämfört med andra 3-serie kupéer med liknande årsmodeller och spec.

Blir helt enkelt till att vänta ut rätt köpare...
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Ser otroligt fin ut! Men jag tror också att det kan bli lite svårsålt p.g.a. motoralternativet :( Men har du inte bråttom så ha is i magen, det finns garanterat en köpare nånstans :)
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Tycker den är klockren.
Perfekt för den som vill ha en bra utrustad o fräscht skick med en lite mer bensinsnål motor!
Alla vill ju inte häva i hela plånboken i tanken!

Priset kanske känns lite små högt då du kan få E90 nästan nere i dom priserna.
Men kanske kan gå.

Är ju part i målet själv men jag tycker den oxå den är klockren =)

Vettig bränsleförbrukning och hyffsad försäkring...

Börjar röra på sig nu med begärt pris 134000 vilket jag inte släpper den för mindre än
ar
457
argungu
118i -20
Synpunkt på annonsen: Två av bilderna är nästan likadana (från höger). Byt ut en av dem mot en interiörbild!

/Erik
synpunkt tagen...

Finns ändå interiörbild på sidan som länken till "Garaget" hänvisar till
Fler mil och inte M-sport dock betydligt motorstarkare + Hardon/Kardon Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fast det är ju rätt så stor skillnad på en 20.000 mil 330 -01 och trådskaparens bil. Svårt att omedelbart göra slutsatser kring pris baserat på så olika bilar.

-------
//Lövet
för att citera Lilla Al-Fadji:

prrrecis!
Roffa1
Har för mig att samma bil fanns ute på blocket när jag själv letade bil för något halvår sedan. Den fanns utannonserad i flera månader, säljaren fanns då i Norrköping. En mkt fin bil, men med fel motoralternativ. Tror att intresset är mkt svalt för motoralternativen under 325i.

Vill du få den såld, så bör du nog justera prislappen till under 100.000:-
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Facelift E46 Coupé med M-sport för under 100.000kr? Vad ska då 330n med 20.000 mil kosta, 40.000kr?

-------
//Lövet
Djuro
nja.....under 100 000 är väl lite lågt. Jag skulle tippa på runt 120 000kr. Verkar vara i fint skick =)
STCC edition är faktiskt inte vanlig E46 M-sport. 18-tums hjul (otroligt snygga!) och ett speciellt avgassystem gör dessa bilar lite speciella. De såldes endast som 320i (ett fåtal 325i finns också) så att leta efter en 330Ci STCC är knappast lönt...

De kostade nya (2004) 289kkr inkl STCC utrustningen, köpte man en ny då har alltså inte värdeminskningen varit så allvarlig med tanke på att E90 hunnit uppdateras...

Åtminstone 120kkr bör den kunna säljas för. Oavsett vad många på Autopower spekulerar i så finns det många kunder till en 320, dvs de som vill ha en BMW med sexa utan att bli skinnad av försäkringsbolagen...
Roffa1...

Tänk om, tänk rätt

Bilen har varit i min ägo sedan 200712 vilket går att utläsa på Transportstyrelsens hemsida om det finns någon tveksamhet om detta.
Har INTE heller varit utannonserad i flera månader i vintras och defintivt aldrig befunnit sig i Norrköping.

Trött man blir...

Har för mig att samma bil fanns ute på blocket när jag själv letade bil för något halvår sedan. Den fanns utannonserad i flera månader, säljaren fanns då i Norrköping.
Tycker bilen är jättefin, och håller med ovanstående om att en fin interiörbild eller två gör susen!

Personligen ser jag en bil som denna som en glidarbil som kommer att tvättas ofta, du får vänta tills en putsnisse med faiblesse för denna modell dyker upp, då är bilen såld direkt. En 320 eller 330, tja i mina ögon spelar skicket större roll för en bil som denna.
Roffa1
Det finns en interiörbild i länken till Gararaget.org. Där ser man hur alcantran rynkat ihop sig på sidovulken till förarstolen och efter ett tag så spricker det sönder. Det verkar som alcatran sträcker ut sig vart efter o blir större. Har sett detta fenomen på flertalet beg BMW bilar.
Roffa1

Det är inte många rätt du har gubben!

En bil som är 6 år gammal och gått 5700 är inte i nyskick men...

Bilderna på Garaget är inlagda av andra ägaren 20070317 då bilen var två och ett halvt år gammal. Jag ser inga "rynkor" på bilden och den inga tydliga sådana nu heller...

Hinner jag få tag i en 330 Cab som uppfyller min kravspec innan bilen är såld så behåller jag den helt enkelt till rätt köpare dyker upp.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.