|
|
|
|---|---|
|
Har märkt att nästan alla x5 & x3 som jag kollat på med den tre ekrade ratten har nött bort färg/lädret vid knapparna på ratten. Såg att det var samma på en 530 jag kollade på men där hade de varit smart nog att göra plasten svart så det syntes knappt. Men nu till frågan. Hur har ni fixat till detta på era bilar eller låter ni det lysa vitt runt knapparna. | |
| Både på min förra X5:a och E61:a bytte jag själva plasten på BMW verkstad. Var ingen större kostnad vad jag minns. Men blev attans så fint. | |
| Är det någon som fixat det själv? Typ beställt plasten hos BMW och limmat fast. Har nämligen svårt att lämna in bilen. | |
| Jag är också intresserad av kostnad och om man enkelt kan fixa det själv? Stör mig som f*n på den då allt annat är tip-top på min 07:a. | |
|
Jag är osäker på om länken funkar men det verkar inte tokbilligt (understatement). Enligt den här länken är det två plastbitar för ~85 dollar stycket. Dvs runt 1400 kr för bara delarna. Kan det stämma?! Länk 03 Skydd ratt vänster 1 08/2006 32303448355 $85.27 04 Skydd ratt höger 1 08/2006 32303448356 $85.27 |
|
|
Jag beställde en kåpa på BMW. 495:- kostar den återstår dock att kolla att det blir rätt del jag beställt. Men killen på BMW sa att det var den. |
|
|
OK, om du kollar på den här länken så antar jag att du då har M Sport eller vanlig sportratt. Jag har den som heter multifunktion. Borde inte kosta så mycket som jag såg om den större delen går på 495 SEK. Länk |
|
|
Nu har jag hittat många trådar om det här och frågan är om jag kan få det på garanti. Bilen togs ut i maj 2007 och jag är andra ägaren som köpte den i början av maj i år. Det verkar vara en väldigt vanlig grej som i alla fall amerikaner fått på garantin. Måste kolla med BMW snarast. Google-sökning på "bmw x3 peeling plastic": Länk |
|
|
Då får vi se. Jag skickade mail till BMW med bilder. Det verkar vara väldigt vanligt och helt enkelt dåliga materialval. Fenomenet med att coatingen "flagnar" verkar finnas på många BMW-modeller och även VW och Range Rover. Jag har inte sett bilder men tydligen ska ytbehandligen vara annorlunda nu, inte mycket värt att byta till lika dåliga delar. Många i trådarna jag läst som varit inom garantin har fått utbytt utan kostnad men min är 2 månader över tiden. |
|
|
Min del har kommit, men har ej hunnit hämta ut den. Tänker slipa ner den gamla och lacka den mattsvart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.