AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.712

Köpa M3 E30

Hej!
Jag har just sålt min Z4M pga tillökning men känner efter 1 dag att något M saknas i tillvaron ;-)
Då mer familjevänlig bil redan är införskaffad så funderar jag på något billigare (med 4 platser) för sommarnöje och är lite sugen på en M3 E30. Har ni några tips på vad jag bör tänka på, leta efter eller se upp för och vad man troligtvis får betala för de olika skicken?
Tacksam för alla tips :-)
Per

Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kolla efter rost och lyssna efter konstiga ljud i motor och drivlina. Motordelar är dyra till dessa bilar.
Rost finns i hjulhusen både fram och bak. Kolla särskilt i stensprutet i hjulhuset fram, där rostar E30 gärna.
Har bilen taklucka, kolla runt den och i avrinningarna efter rost.
Även runt framrutan blir det rost och då mest i nederkantens hörn.
Prisbilden är väl från 130.000 upp till vad som helst i princip. Även "skabbiga" exemplar ligger högt i pris.

///BMW - Was sonst!
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Glömde en grej. Kolla begagnatguiden för E30 där står en hel del. Länk

///BMW - Was sonst!
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vågar nästan påstå att rosten är det viktigaste! Min egen har inte rullat 9000 mil ens och aldrig på vintern ändå hittade jag rost på den som fick lagas! :(

Maskinellt är växellådan en punkt att kolla ordentligt, ofta är tvåans synkringar dåliga.

M3 E30Länk
Tack för alla tips!
Utbudet är väl inte det bredaste för tillfället, men skall börja leta.
Abbe: Den vita som du jagar på bilderna är till salu här på börsen, har du ngn koll på hur den är?

// Per
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Jadå, det är en fin bil med en seriös ägare, jag tycker att det är för lågt pris på den bilen! Rekommenderar varmt att du tittar på den bilen!

M3 E30Länk
Den vita såldes idag till Halmstad.

Mvh Robert
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Beklagar sorgen! ;) Hör av dig om du har några M3 prylar över och vill sälja det! Vad blir det nu?

M3 E30Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.