|
|
|
|---|---|
| Fins det nån sätt att spola tillbaka milen på nya 5 serien och hur vet jag om det verkligen är gjort??? Har ett ganska bra affär på gång men känner mig ganska osäker om milen på bilen verkligen stämer | |
|
Hej Justing av mätarställningen är förekommande, att veta vilken bil som är juste och inte är en liten djungel. Några tips är, titta på bilens servicebok och ring upp verkstäderna som är stämplade för att få bekräftelse på att den verkligen är servad där och att miltalen stämmer. Det finns firmor som låter tillverka falska stämplar till verkstäder som inte finns bara för att det ska se bra ut i serviceboken då en spekulant tittar. Ju längre bort från Sverige bilen är importerad, ju mer är det vettigt att undersöka bilens historik. Se även tryckdatumet på serviceboken, vissa köper en ny servicebok hos BMW och slänger den gamla med "fel" miltal i. Är bilen sv.såld el importerad? Nyimporterad av ngn firma, av vilken isf? Är bilen firmaägd el privatägd? Har du googlat på firman? HAr du en magkänsla på att milen kanske inte är ok? Mvh Asken |
|
|
Bilen är nyligen importerad av Hörby Cars i Hörby och har gå 12500 mil och ägs av firman. Min magkäsla säger att det är nåt fufens med med bile eftersom jag har kollat på tyska anonser och likadan bilar liger på ungefärg samma pris som denna bil, jag menar alltså att vinstmarginalen för firman är inte lönande att iportera, desutom så tänker jag så här. Varför köpa e disel? Jo för att man ska köra ganska mycket med den annars lönar det sig inte och bilen är trots allt 5 år gammal. "12500mil" Aaaa jag vet inte det känns inte helt OKEJ på nåt sätt. Men tack ändå för dina tipps. Jag ska googla firman och fösöka att ta del av serviceboken för att på så sätt klura ut nåt. Taack.... |
|
|
Be om att få reg nummret sen ringer du din närmaste BMW verkstad så kan dom kolla historiken i Tyskland åt dig. Kan kosta en liten slant ibland inte. Kanske inte funkar på en pre-facelift men på min 07-a med den nya nykeln så kunde dom se att det var en ny ruta ditsatt och x antal mil den hade gått vid det tillfället. |
|
| Nja..: Länk | |
|
Tjena Murpz!!! Läste de inlägen om HörbyCars igår kväll och fick samma känsla som du "NJA" det känns inte som firman är riktigt 100% seriös. Tror att jag ska leta vidar tills jag får den rätta känslan. Och jag tänker inte vända mig till EcoMotor i Göteborg heller hittade tydliga bevis att de hadde skruvat med milen på en M3 vid nån tidigare tillfälle. Fattar inte att en sån företag får fortsäta sin verksamhet överhuvodtaget......SKANDAL. Men tack ändå för ditt tips. Rrahim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.