|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Smutsen lyfts upp med mikrofiber dukar som de byter ut ungefär var 30e sekund under det första varvet. Men det rekommenderar avspolning på bilar som är riktigt smutsiga (läs Svensk vinter)- detta för att det går åt alldeles för mycket "tvättmedel" annars och då försvinner miljöeffekten. Jag kände på konsistensen och alla vätskor har en slags gelaktig känsla - så jag antar att det bildar någon slags hinna över allt det kommer i kontakt med. /Andreas. |
|
|
mistafrizz: Tack för intressant feedback! Tål att funderas på sanneligen. Mvh Asken |
|
| Detta kan inte vara så lönsamt? 2 killar som jobbar 50 minuter inklusive transport, material mm för 399:-? | |
|
Jag frågade om det, och deras huvudsakliga inriktning är företagsgarage/handlare/köpcentrum där de kan tvätta flera bilar direkt efter varann. Sedan så är snitt tvätt tiden ca 30 min. T.ex hade de tvättat 14 bilar hos en handlare i går - och då blir ju kalkylen lite annorlunda. Mitt ordinarie tvättställe tar 239kr (med kvitto), och de är också två man och håller på ca30-60 min med varje bil då de är både insida och utsida för det priset. Men detta är bättre för mig, för jag behöver bara ge dem nycklarna till bilen - så kan de hålla på i garaget och jag behöver ej röra på mig. /Andreas. |
|
|
Tar det verkligen 50 minuter för två proffs att tvätta en bil? Jag skulle tippat på max 30minuter för 1 person (tvätt invändigt+utvändigt)om man har bra grejer. Verkar synnerligen oeffektivt att vara 2st som jobbar tillsammans då det blir dubbelt så mycket restid. Ska bli kul att läsa mistafrizz kommentarer. |
|
|
14 x 399 = 5586 x 0.8 = 4469 / 2 = 2234 per gubbe och dag. 2234 / 8 = 279 kr/tim. Avgår soc, resor, förbruknmat, mm. Ja inte blir det något över. Tydligen så tvättade de mistafrizz bil för en spottstyver + reklam på AP :-) Byta upp sig? Till vad då? |
|
|
Karlhilding: om det vore så väl - jag fick 399kr på faktura till bolaget, så ingen rabatt här inte. Dessutom är väl 399kr för en utvändig tvätt ett liknande pris mot vad t.ex BMW tar för en tvätt? Som jag sa så tog det ca 50 min med min bil från att de kom tills dess att de åkte - men deras snitt tid är 30 min. /Andreas. |
|
|
Nja, jag menade inte att du inte fick betala 399. Spottstyver = 399 / 2 = 200 per gubbe. Avgår soc, resa, förbrukn = spottstyver kvar :-) Byta upp sig? Till vad då? |
|
| Jag har "tvättkort" hos mitt Ditec-center. Betalar 2490,- för 10 handtvätt av dom samma killarna/tjejen (javisst, en tjej, och snygg är hon med) som Ditec behandlade bilen när den kom. Dom känner bilen, tvättar kanon och polerar bort en repa eller annat om nåt har hänt sen förra tvätten. Tycker 399,- känns överprisad, men vi alla är vi olika. | |
| Jag menar då att betala 399,- för den vattenlösa tvätten. Min tvätt tycker jag är enormt prisvärd. Jfr Statoil 189,- för Guldtvätt eller 299,- för Diamanttvätt. | |
| Du kan inte jämföra en handtvätt med en maskintvätt... | |
|
Det gör jag inte heller. Jag jämför priset. Och jag ger 150,- mindre än den vattenlösa biltvätten för att få min handtvättat på mitt Ditec center. Tycker då 399,- för den vattenlösa är dyrt. Statoil priset lade jag med för att andra läsare kan bli uppmerksammade på att det nödvändigtvis inte är dyrt med en handtvätt! I tillägg är dom kanontrevliga och evt polerar bort en ful repa eller annat om man har haft otur. Glad midsommar! Kom ihåg att tvätta bilen! |
|
|
Jag testade att tvätta bilen med den här metoden utanför ICA igår. Bilen var grymt skitig, och fälgarna trodde jag inte de skulle lyckas med. Men jag blev otroligt nöjd, bilen sken som ny, även fälgarna var rena. En sak tror jag de skulle tjäna på, och det är att lägga 2 minuter på att även tvätta rutorna invändigt, det ingår inte i "standardtvätten" men det resultat som kunden skulle uppleva skulle bli oerhört mycket högre. Nu var det ingen big deal att putsa rutorna själv, men det lilla extra tror jag de hade vunnit på. Jag är supernöjd och kommer att göra detta igen. Lite lyxigt att glida runt och handla och komma ut till en snygg bil. |
|
| Testade det här idag och resultatet blev över förväntan.... | |
| Härligt trådlyft :-) Tyvärr har tjänsten försvunnit från Lerum, lite synd för den var bra. Sjukt praktiskt att få bilen tvättad medan man handlade. (De stod utanför ICA Kvantum) Var det detta med rutorna som fällde dem...det är många gånger det små detaljerna som avgör. | |
|
Det går att köpa sådana produkter för eget bruk. Kan vara bra att ha om man åker till en bilträff och råkar få lite lätt damm på bilen eller råkar hamna i en regnskur. Här är ett exempel: Länk |
|
| Tog Deluxe tvätt vilket innebär ut och invändigt..... de finns på Bromma Blocks... | |
| Alla sätt är väl bra utom de dåliga. :) Kör själv rätt ofta med en vattenfri produkt från Meguiar's som ska ta lättare smuts och damm. Och visst kändes det konstigt att spraya på det och sen köra med mikrofiberduk rätt på men jag ser inga spår av "tvättrepor" efter användning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.