|
|
|
|---|---|
|
Ser ut som allt är helt - Kanppen upp/ner vid låsning på fjärr/handtagsdrag/knapp vid vxlspaken. Har öppnat toppen så mkt som möjligt (vid stängd dörr) på dörrsidan, alla rörelser hänger ihop och svarar distinkt vid öppning/stängning Låter som allt är helt - Låter definitivt som det öppnar å stänger i dörrlåset - ingen skillnad vid manuell drag i "ståltråden" Inte en tillstymmelse till att vilja öppna. Kan dörren ha "klistrat fast sig" och låsen fungerar, Jag har mjuksparkat utan resultat innefrån. Är det så att någon styrning ändå är överordnat detta med låskistan och inte låser upp utan "rätt styrsignal" ??? Kan man få igenom bilen i besikningen med en bakdörr som inte går att få upp?? "... tygsäten e för veganer :o) " | |
|
Sådär uppförde sig min förardörr. Då fick dom byta låsanordningen [handtagsanordningen snarare]. Kalaset gick på ca 6000 med jobb. Känns handtagen helt identiska i känsla när du försöker öppna? Spontant - finns det krav på att dörrar ska gå att öppna? Det borde ju vara fritt valt kan man tycka... ungefär som att inte kunna öppna en ruta... :) |
|
|
Handtagsanordningen .. hmmm Jag har grunnat lite på det hela och gissat att barnlåset är "på" och att hantagsanordningen inte är frisk - så där fick jag kanske vatten på min kvarn. Lite svårt att få grepp på känslan i dörrhantaget .. känns inte så mkt alls (vilket brukar vara fel.. nån fjäder som hoppat har varit min gissning) Hittade en tråd under MEKTIPS om en 5 serie och baklås... Ska ta bort sätet och det närmaste ryggstödet (hela är delat i 3 delar) vilket då borde göra att jag kan få bort hela dörrsidan utan att sabba nått. I mektipset skulle man sen kunna öppna med kraftig mejsel innefrån... låter bra i mina öron :o) Allt tar lång tid när jag ska meka .. men blir oftast bra till slut... "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
|
Jo dörrarna måste fungera!! Har kollat med besiktningen. "... tygsäten e för veganer :o) " |
|
| Besiktningen är ju idioter... Dom tramsar som vanligt om idiotsaker och missar det man VILL ha koll på. Man kan ju tycka att ett glappande hjullager är viktigare än en bakdörr som inte går att öppna. Min gick igenom med ett lager så slut att jag knappt vågade köra... | |
| på min var det passagerar dörren som gick inte och öppna då var det vajern som kärva . Nu funkar den kanon man ska nog öppna alla och smörja in dom . | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.