AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.265

F1 racing stage 2 clutch & flywheel ebay köp

Sn
26
Snow_Man
BMW 328I -99
Hej
har lite funderingar angående dom här grejerna
F1 racing stage 2 clutch & flywheel
Någon som har testat dom här Ebay grejerna på sin bil?
Står att dom ska klara upp till 502nm.
Står även att svänghjulet är ner bantat till 6,8kg mot orginal som är 10,8kg. får hoppas dom håller vad dom lovar.

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...


Kanke är jag som är petig men jag blev inte speciellt impad över det. 502nm klarar ju en 618 tryckplatta med vanlig standard lamell. Ska dessutom ha det på din 328 så går det ju fixa ett ännu lättare för mindre pengar som är i stål vilket håller

///Jörgen


Sn
26
Snow_Man
BMW 328I -99
ett ännu lättar svänghjul menar du? svänghjulet i F1 kittet är i stål.

Har M20 svänghjul liggandes hemma med 228mm organisk lamell +start motor som jag tänkte sätta dit. Men startmotorn kommer att ta för mycket plats för jag ska ha plats för kompressorn med.

När jag gämförde startkransen på mitt orginal svänghjul och på M20 svänghjulet så var det inte samma kugg längd riktigt. så jag vill inte chansa att förstöra orginal startmotorn.

Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...


vilken startmotor har du ? det finns ju en stor o en liten. Ja det går att få ännu lättare. På en bil har jag ett m30 240mm o det väger ca 4,2kg nu o på den andra så har jag ett m5 3,6 som också är ett 240mm o det väger numera 4025gram :P

///Jörgen


Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...


ser ut så här nu

[IMG]Länk

///Jörgen


Visa användare
586
jorgen
M535 turbo
648whp...


Länk

///Jörgen


Sn
26
Snow_Man
BMW 328I -99
Fan tokigt fint jobb :)
har du fräst och svarva de själv?

jag vet inte om de är den stora startmotorn jag har, men jag antar att de är den stora.

Orginal har jag 240mm grejer på min med tror jag, har inte mätt.

Sn
26
Snow_Man
BMW 328I -99
går säkert att banta ner m20 svängen jag har liggandes men har varken tid eller ork just nu. vill bara ha ihop allt så man hinner köra lite i sommar iallafall :)

just nu e bilen total demolerad
diff, växellåda, halva motorn borta :D

få den nyrenoverade ZF lådan på måndag så jag hoppas jag får svänghjuls kittet tills dess. söker med lyckta efter en lamell diff till min bil med men hittar fan inge svår som fan att hitta till e46orna det är andra hus på dom än e36 m.m. suck
finns en sida men dom ska ha 14lakan för dom +frakt till sverige.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.