|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Av rubriken att döma så tänker nog dom flesta "klart den är slö på lägre varv, det är ju en 320!" MEN! Det är nått fel på den, jag känner det, ska försöka förklara så bra som möjligt. Om jag åker på tvåan, ca: 3000 Rpm & sedan växlar till trean så "bromsas" motorn upp i ca 2-3 sekunder för att sedan "dra" som vanligt. Man liksom känner att man bromsas upp, kroppen dras liksom mot ratten typ som om man skulle bromsa. OCH om jag åker på 4an eller 5an tex, å ska segdra (har plattan i mattan) så pendlar "Bensinförbrukningsmätaren" Fram å tillbaks mellan typ 2 - 2.-5 Ända tills motorn kommer upp i varv, typ 3500 rpm. Kan de va tätt nån stans, typ vevhusventen kanske? Dåliga stift? Fråga vadsomhelst om nått verkar oklart, ÖS på med tips nu. Tack så jättemycket på förhand / Nojje | |
|
Insugsbälgen är en vanlig felkälla strul, den spricker förr eller senare av ålderdom. Enkel att kolla, både med ögat och startgas. När du ändå är framme med startgasen, kolla övriga slangar också. Vevaxelgivare eller kamaxelgivare. En diagnos avslöjar dessa. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Ursäkta men vart exakt sitter den då? Nått mer tips på vad som ska kollas? Vart sitter uttaget för felkodsläsaren då? Tack för snabbt svar |
|
| Hittade det efter lite googlande. Återkommer om det inte löste sig.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.