AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
977

Vad heter dessa fälgar?

Hej!

Som rubriken lyder. Någon som vet vad det är för fälgar i den här annonsen Länk ?
Vad säger ni om priset på fälgarna?
Hur tror ni att dom skulle se ut på en mörkblå e36 compact?

Mvh
Johnny

Testa den här istället Länk
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Kolla på denna länk, har de flesta originalfälgarna om inte alla :-)

Länk

Mvh
Skulle tippa på att det inte är originalfälgar. Kan inte hitta dem på länken som Passo222 postade.
infosite.se har en del intressanta fälgar. Rätt bra priser också.

Vorsprung durch freude am fahren
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
det var ju bra däck på men om du kan tänka dig att lägga några kronor till så hade jag satsat på några orginalfälgar. förslagsvis styling 22, 23, 24 eller 32. men styling 68 funkar också de har jag på min compact.
Tack för tipsen :)

Men jag tycker att det var rätt så bra pris på dom där fälgarna och skapliga däck också. Sen är det ju klart att det finns snyggare fälgar om man vill lägga ut lite mer pengar. Men dom är ju inte dom värsta man har sett. Eller vad tycker ni? :)

Mvh
Johnny
16.559
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Fälgarna är absolut inte original. Sedan är det ju spännande att han säger att de passar både till E46 och E39 med tanke på att det nästan skiljer 20mm i offset mellan de modellerna ;)

Funkar på E36 och E46 gör de säkert dock.

-------
//Lövet
Det spelar egentligen inte sån stor roll att dom inte är original. Tänkte mest på vad ni tycker om priset på dom och om ni tycker att dom skulle se bra ut på en e36 compact?

Mvh
Johnny
Roffa1
Jag tycker de är väl värda 1000:-stycket, dessutom ser fälgarna helt okej ut, ser ej heller några skador. Bara att slå till snabbt.
Nu har jag varit och köpt fälgarna. Fanns inte ett enda märke eller nån skada på dom.

Killen jag köpte fälgarna av hade använt original bmw bultar till fälgarna. Fälgarna jag har haft på bilen är ronal fälgar som verkar vara beställda just till bilen. Tror ni att bultarna jag har till ronal fälgarna passar till dom nya fälgarna?

Mvh
Johnny
Roffa1
Kolla koningen på bulten, så det är samma kona som på fälgen, kontrollera även längden på bulten, så du har tillräckligt med med gängor som fäster fälgen i navet. Annars kostar det ej många spänn att köpa nya fräscha bultar med rätt kona o längd.
Jag tror att jag ska svänga förbi en däckverkstad imorgon, då kan jag ta med en lös fälg så får dom kolla att det blir rätt bultar.
Roffa1
Tillägg: Har du för långa bultar baktill, så rensas handbromsen på bromsbackar,osv.
Roffa1
Biltema har nog annars passande bultar inkl låsbult. 98:- Dessutom eloxerade.
Jag var till en däckverkstad idag och testade lägga om däcken, men bultarna jag har är lite för långa. Så jag fick beställa nya som kommer imorgon.

Jag testade fullt rattutslag och då tog däcken i ytterst lite. Så nästa gång det blir dags för nya däck så ska jag nog välja lite smalare. Hur smala däck kan man ha på en fälg som är 7.5 tum bred? Det sitter 225 på nu.

Mvh
Johnny
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.