AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
3.566

Bilder från E28 träffen den 29 maj 2010 i Braunschweig.

BMW 528
Här kommer 119 bilder tagna av mig i ett bildspel.
Förhoppningsvis till njutning för ögat och övriga sinnen.

Sammantaget kom ca 45-50 st E28, 4 st E12, 1 st E23, 1 st E24, 1 st E9, 1 st E3, 1 st BMW 700, 1 st BMW Issetta.
Utanför arenan stod 1 st E30 cab, 1 st E52 Z8, 1 st BMW 502.

Vad tycks om E28:orna ?

Länk

Underbara bilder! Fantastiska bilar! e28:an är förbannat vacker.

Natürlich größer Garage als Haus
BMW 528
Kurzdarstellung von Reisen nach und von E28 Treffen in Braunschweig 29. Mai 2010.

Kortfattad reseskildring till och från E28 treffen in Braunschweig den 29 maj 2010.

Resan startades hemifrån torsdag morgon kl 08.15 på E4:an via Köpenhamn ner till färjan i Rödby hamn.
För er som inte åkt färja den vägen över till Puttgarden tar överfarten 45 minuter.

Väl över i Puttgarden så ville vi ta in på pråmen som är byggd för att ta emot kunder som handlar det mesta i alkohol väg plus godis av alla sorter.
Pråmen har fyra våningar, den översta våningen har snacks och godis.
.
Efter det så gick resan vidare på autobahn till Hamburg till min kusin för övernattning.

Nu är det många år sedan jag åkt på autobahn men den sträckan från Puttgarden till Hamburg hade en urusel motorvägs standard för att vara en autobahn....rena tvättbräde struktur så man trode att det var fel på ens E28. Så man känner en stor bortskämdhet över våra fina motorvägar här i svedala.

Fredagen gick åt att göra Hamburg som har 1,7 milj invånare. Inför lördagens färd till Braunschweig så åkte ögonen ihop snabbt och tidigt på fredagskvällen.

God frukost hos min kusin på lördagsmorgonen sedan avfärd till E28 träffen med en stunds avbrott för biltvätt i Braunschweig ( 250,000 inv ) och hjälp av GPS:en som tog oss dit exakt till Berliner Heerstrasse 1.
Klockan 12:10 var vi på plats, en riktigt fin uppställningsplats som ni ser på bilderna.
En svensk och en norsk och resten tyska E28:or kom till denna träff totalt ca 45-50 st.

E28 delar kunde handlas och handlades av arrangörerna av denna träff Thomas Rücker och Oliver Höpel som även driver försäljning av mest begagnade reservdelar på nätet www.e28-teile.de webbsidan känd av de flesta E28 ägare.

Kommunikation mellan mig och de tyska E28 entusiasterna gick bäst med engelska språket.
De flesta hade hade tagit många bilder från denna tillställning så även jag, det blev 119 bilder som kan ses på inläggen ovan. Hoppas det blev ögonfröjd för er.

Vi var riktigt nöjda av dagens evenemang och efter drygt 4 timmars närvaro så avlägsnades sig de flesta E28:or för vidare färd hem.

Totalt avverkades 203 mil på vår resa.

Att köra flugfritt är inte det lättaste i Sverige om man kör 70 eller mer...men så snart vi kom till Danmark och Tyskland så var det att betrakta som flugfritt trots betydligt högre hastighet....mycket märkligt var det trots samma väder!?

Kontentan av denna resa som gick riktigt bra är att det var värt dessa mil.

Hade vi haft lite mer tid till förfogande så hade vi gjort resan till BMW Welt som de Norska E28 entusiaster gjorde. Men det får bli till en annan gång för oss.

/// Leif L

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.