AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.408

Ljuddämpare skrammlar innuti ? var får jag tag i en ny till bra pris till en e36 328i

Ja
118
Jasko
530i -06
Hej min Ljuddämpare är i sönder varit hus mekaniker o det skrammlar och har sig innifrån den =S Från vilka bmw modeller passar ljuddämparen till just nu modell bmw e36 328i årsmodell 96 coupe ? ? ? Någon som vet var jag får tag i en billig sådan? begagnad går bra någon som vet någon som säljer eller på nätet där ni sett en sådan?

jz
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
kanske här
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ja
118
Jasko
530i -06
men vet du från vilka modeller ljuddämparen passar på min bild då ? för fanns inget till e36 328 ?

jz
Begagnad: Länk

Antar att du inte är villig att lägga pengar på en helt ny, men här har du en Länk med pris iaf.
Ja
118
Jasko
530i -06
okey ringde nyss om den men den var ganska dyr iaf efter frakt o allt då kan man nästan lägga pengar på en ny för ca 3000 då !!!! inget annat förlslag på en skrot i skåne som skulle kunna ha en sådna innen ? =)

jz
Roffa1
Jasko: Är du säker på att det skramlar från ljuddämparen? Annars är det mkt vanligt att skramlet kommer från katalysatorn, detta beror på att den keramiska insatsen har spruckit sönder och ligger löst o skramlar i katten. Om du slår eller sparkar till på katten så hör du om något ligger löst.
En ny original ljuddämpare kostar mer än 3000kr.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Ebay.de rekommenderas varmt om du ska handla delar till BMW, ca halva priset mot här hemma, i bästa fall halva priset inkl. frakt!

------
BMW CS #04839

Ja
118
Jasko
530i -06
Passar bakre ljuddämpare från bmw e36 cabbe 328i års 97 till min bmw e36 coupe 328 i års -96 från katten o frammåt ? =)

jz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
ett vanligt fel till brukar vara skyddsplåtarna till katalysatorerna. de är bara punktsvetsade. skramlet letar sig vidare i avgassystemet så de kan låta som de kommer från någon annanstans.

BMW ownz
Roffa1
Instämmer med föregående talare..kolla plåtarna och katten innan du byter avgassystem.
Ja
118
Jasko
530i -06
Okej ska kolla det !!! jag var hos en bilmekaniker och han drog snabb slutsats att det var ljuddämparen bak bara för att han slog lite där o skrammlet lät .. hoppas det är skyddsplåtarna då kommer jag ganska mkt billigare undan !!!! något bra tips på hur jag kan kontrollera det på ett bra vis så jag själv kan dra slutsats om det är ljuddämparen eller skyddsplåtarna ? Alltså hur det ska se ut från början typ osv ?

jz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.