|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Bilen det gäller: 528i -99 (M52TU) Jag håller på och uppgraderar min vevhusventilation till Cold Climate och undrar därför vad man gör med vacuumslangen från BTR då denna anslutning är inisolerad och pluggad på den nya VV:n. Alltså ska den kopplas in som innan dvs att man moddar isoleringen lite eller ska den anslutas på något annat ställe vid insuget tex. 7 eller 9 på Länk Hur ser det ut på era bilar? Ha det! | |
|
Ok, det var tydligen ont om bilar med Cold Climate VV. För att förtydliga lite, 7 och 9 som det står i förra inlägget var från en m54 där den ena anslutning vad jag förstår används. På en M52 som syns bättre här som nr 14 och 19 Länk och är två olika stora gummihylsor som pluggar båda anslutningsrören. Alltså vad ska jag göra av denna nr 11 Länk om jag inte kopplar den till VV:n som förut nr 6 Länk eller ska man instället dra den direkt till insugsgrenröret dvs nr 14 ovan. Kanske jag som lite bakom men förstår inte varför BTR är kopplad till VV:n Kom gärna med förslag och idéer. |
|
|
Om någon undrar så har jag löst detta lilla problem. Det är modifiering som gäller då denna VV är för både m52tu och m54. Ha det! |
|
| Lägg upp mektips! | |
|
Vad skulle vitsen vara att koppla BTR till VV egentligen? Borde inte funktionen vara att BTR ska anpassa trycket på bränslet i förhållande till undertryck i insugröret? Borde kopplas till 14 i så fall. I så fall vart ska slangen till VV kopplas? FAF |
|
|
Exakt FAF det var lite så jag tänkte från början. Nu har jag efterforskat lite på andra länders bmwforum och kommit fram till att denna vacuumslang går till insugsidans del av VV:n och sammarbetar tydlingen genom att vacummet i BTR styr membranet i VV:n dvs hur ångorna skall fördelas. Nu är detta ingen exakt vetenskap då jag läst lite här och lite där plus att min tyska inte hänger med lika bra som min engelska. Enligt BMW-verkstan där jag köpte den nya VV:n så kopplar de alla slangar som det var innan dvs även vacuumslangen BTR till VV, och de använder endast cold climate vid reperation av VV. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.