|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kort och gott så letar jag efter en vinge jag fastnat för, om någon här vet vem som tillverkar den eller ännu bättre: säljer den, skulle jag bli jätteglad! Länk Bilden på vingen finns på länken, under Hartge fälgarna. En svart M5. Sedan undrar jag vad ni tycker om den? Är den snygg/ful? Har en carbonsvart E60 med M-paket. | |
|
Varför förstöra en ny fin e60 med en vinge? Personligen tycker jag det är lite skämmigt att sätta vinge på en 520. Det där med minsta motorn - största vingen har jag aldrig förstått mig på... Men smaken är ju bekant som baken. Det är ju till syvende och sist du som skall åka omkring i den och vill du ha en vinge så - go for it! |
|
|
Iofs så är det mer en list än en vinge. Vet inte om du kollade på bilden? Det är rätt vanligt med lister på bakluckan på BMW, framförallt när det kommer med standard från M-sportpaket. Åtminstone i ett antal modeller, hade gärna sett det på min E60. Jag har däremot bara denna bild att titta på så jag vet ju inte 100% hur listen ser ut (läs: bakifrån, ovanifrån osv). Lite därför jag undrade om någon visste vilket fabrikat och vem som säljer den. Först då kan den vara aktuell! Så jag tar tillbaka ordet vinge, för det ser mer ut som en list. Och i min mening kan du ha en list 520d likaväl som på en M5. Men jag tolkar ditt svar som att du tittat på bilden och inte gillat den? |
|
|
Du får gärna kalla den list om jag får kalla den vinge...;)) Håller med om att den var ganska liten och diskret från sidan, men jag ser det ändå som att någon har eftermonterat en (liten) vinge på sin 520. Jag kan ha fel, men ofta är det dom som har den minsta motorn som eftermonterar olika attribut, vingar, backspeglar etc. Jag personligen tycker att det skulle kännas lite pinsamt att sätta på en vinge (om än så liten) på en 520, men det är ju bara min åsikt. Vingar och dylikt för mig förmedlar intrycket av att "denna bil går utav h-vete" fast så är ju inte riktigt fallet med en 520. Jag åker hellre 530 eller 550 utan vinge. För att vara en vinge var den dock diskret...och tycker du om den så köp den för bövelen! =) |
|
|
Nja, 520 går ju inte rent av helvete. Om du inte menade ekonomiskt, då för att vara BMW går den rätt bra :) Skämt åsido, jag förstår vad du menar med liten motor och styling. Men bara för att korrigera bilden av mig själv, i och med att jag inte vill att du ska ha en felaktig sådan: Jag skulle inte montera denna list, eller en original om det nu finns sådan till E60, för att efterlikna en M5 eller 550 eller what so ever. Samtidigt, är det folk som gör så men det är faktiskt dom som får åka i respektive bil varje dag, inte jag! Jag tyckte att denna list/vinge verkade läcker, diskret och att den enligt bilden klarade kraven att hålla BMWn clean och inte felstylad. Finns mkt värre saker att göra mot en E60 då, tex. vita/kromade baklampor. Jag tycker helt enkelt att det saknas en list på min baklucka, efter att ha haft det på E46an jag hade innan. Det är ju inte för att förbättra aerodynamiken på en lagom trött diesel vagn, utan det är för att höja utseendet ytterligare ett snäpp och sedan vill jag stanna där, inge mer behövs göras! :) Verkar tyvärr som att ingen vet vem som gör denna list så det blir väl inget.. Schmiedmann visste inte heller.. |
|
|
Ser det inte ut som att det skulle kunna vara från AC Schnitzer? Länk |
|
mkk230 |
Hej Finns en kille i haninge som kan fixa vingar. Kika med honom så kan han säkert hjälpa dig. Maila mig så ger jag hans nr. |
|
If you don't can drive it/Style it. Det gör jag :) Bryr mig om vad andra tycker (NEJ) Så köp om du själv tycker det blir snyggt. Finns så många motorstarka bilar som är helt sönder stylade på vägarna. |
|
| Kan det vara en G-Power-vinge? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.