|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en bmw e46 330i touring -01 Det började med att hastighetsmätaren började hoppa sedan dog den helt , abs lampan började lysa , antispinn började lysa, ekonomi mätare hastighetsmätare fungerade inte. Åkte till mekonomen verkstad å kopplade upp mig mot datorn , Felmeddelande ABS-GIVARE VB (vänster bak) bytte givare men det fungerade inte. Prövade att koppla in datorn för att radera felkod men då stod det PERMANENT FEL. gick inte att radera. Jag har mätt bägge abs-givare bak de ligger runt 750 ohm, och jag får 2,25 volt i sladden framifrån bak till givare ,på bägge sidor (så det verkar inte vara kabelbrott) Vad ska jag kolla? tacksamm för hjälp /David | |
| är lite ovanligare fel på e46 men det kan mycket väl vara abs enheten i sig som är trasig. signalerna från givarna går i första hand till abs enheten, antingen är den trasig eller så har du kabelbrott fram till den. | |
|
Det kan vara triggerkransen som har delat sig, den brukar sprängas när navet den sitter på rostar. mvh stefan |
|
| kan man mäta ur kontakten från givaren när man snurrar på hjulet , så man vet om den läser på abs-kransen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.