|
|
|
|---|---|
|
Har funderingar på att byta till en e46:a. Hade tänkt mig en 330 med steptronic eller en Alpina B3 3,3 med steptronic. Är det nåt man ska tänka på vid köp av en alpina? Försäkringen är ju dyrare men det är ingen jätte stor grej av det hela. HUr är det motorerna på dessa? Service är den tattare än vanlig 330? Mycket dyrare eller är det samma kostnader? Har tänkt använda bilen till vardagen, semester mm tom koppla på husvagnen..osv Något annat man bör tänka på? MvH Bmw 4-ever | |
|
Switchtronic kallas Alpinas variant av automatlåda med manuell växling. Den ska vara något rappare än Steptronic. Samma serviceintervaller och nog ungefär samma kostnad. Det som kostar mer på en B3 är som du nämner försäkringen samt att vissa reservdelar kan vara dyra. Det mesta i bilen är ju dock standard E46. ___ //Ulf |
|
|
Alpina är riktigt, riktigt fina bilar. B3'an är en ulv i fårakläder då Alpina som vanligt har skrivit ner effekt och prestanda. Varför vänta? Hur länge kommer du att leva? |
|
|
Det största problemet är väl att hitta ett fint exemplar ;) Köp en med tillverkningsdatum juni-01 eller nyare, de är baserad på 330 och har mindre specialdelar. MEN det finns fortfarande en massa delar som är väldigt mycket dyrare, så har du trång budget så bör du fundera en gång till :) Försäkringen är för mig billigare än vad en 330 skulle vara, så det är inte problem. |
|
| Länk <- Reservdelskatalogen, prylarna med korta artikelnummer är alpinagrejer, de med långa artikelnummer är bmw-grejer | |
|
Har hittat en som jag gillar väldigt mycket i grön färg med alpina stripes....Men som sagt man vill ha nåt speciellt och inte en alpina som ser ut som alla andra e46:or MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.