|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Du får ta bort plastkåpan på motorn så ser du termostaten framtill på motorn. Du ser nog den om du kikar framför kåpan men du ser nog inte kontakten då. Det sitter även en tempgivare också bredvid termostaten. | |
|
tack :) det ska undersökas imorgon :) men undrar om de verkligen kan göra den oroliga gången? |
|
|
Har det ärjat i den mittre kontakten på data boxen kan det nog spöka rejält om det blir glappt. 52 stift där. Gassjäll lmm spridare kam och vevaxelsensorer tempgivare knacksensorer vanos plus lite till. (Jag kikade i boken) Är det blött eller grönt i kontakten på termostaten så ha inte kontakten på tills termostaten är bytt.Eller blev den bytt tidigare av verkstaden. Kändes lite oklart det. Du kanske får ta lös insugsbälgen också för att komma åt termostaten.Syna av den också. Det är nästan ett år sedan jag meckade där på min bil. mvh Burken |
|
|
kan man köra nån elektronikspray på kontakten tro? kommer inte alls åt med nånting att rengöra. hålen är ju knappt 1mm i diameter :( termostaten bytes inte. men kontakten till boxen från termostaten sitter inte i då BMW själva sa att den igentligen inte behövs då den bara reglerar värmen mellan ca 85-100 grader. så den är inte inkopplad. |
|
|
Jo jag använde elektronikspray (ej 556 eller liknande) och en tandborste. Man kan dela kontakten så kommer man åt bättre. men det kanske du sett redan. Annars är det två delar som är inskjutna i hållaren och dom passar bara på rätt ställe och dom sitter fast med en liten plastspärr som man kan lossa med en liten mejsel. Var försiktig med de små stiften i boxen. På min bil hade ett par ärjat eller bränts av så räkna stiften. Då behöver du inte leta rätt på termostaten. Hjälper inte detta så kika vidare på soppa pumpen och dess kablage. Det var omlött på min bil alltså på insidan i tanken. Så det verkar vara en vanlig felkälla. Däremot med termostaten så hittade jag kanske fem stycken över hela världen när jag surfade runt om det på olika forum ifjol men alla skriver kanske inte heller. Har du kollat felkoderna med dator igen? |
|
|
pratade precis med mina vänner på verkstaden. Ska försöka få upp bilen dit igen. Jag orkar inte. har säkert bara sönder nått så de blir ännu dyrare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.